Átlépte a 100 milliárd eurót az európai online biztosítási piac

 2017. november 22., szerda 15:00
A A
Az élet és nem-élet szegmensben is az online csatornákon történő értékesítés a leggyorsabban növekvő terület Európában. 2015-ben a direkt csatornák részesedése már 8,2 százalék volt, tavaly pedig már a 100 milliárd eurós értéket is meghaladta az ezekből származtatott díjbevétel a Mount Onyx és az Unversity of Vienna közös trend analízise alapján.

Mára gyakorlatilag nincs olyan biztosítástípus, amit ne kínálhatnának, illetve kínálnának online, az egyes európai piacokat megvizsgálva azonban igen komoly különbségek mutatkoznak ennek módjában. A fő fókusz továbbra is a nem-élet ágon van az online érékesítés tekintetében, de kivételek természetesen akadnak. Németországban például kifejezetten erős az életbiztosítások online elérhetősége, Hollandiában pedig az egészségbiztosítások teljesítenek kiemelkedően ezeken a csatornákon.

A MOUNT ONYX és a University of Vienna tanulmányában 31 európai országban vizsgált meg 439 online értékesítési csatornával rendelkező biztosítót, 47 insurtech céget és 214 aggregátor oldalt. A vizsgált csatornák 34,4 százaléka Nyugat-Európában, 16,8 százaléka Észak-Európában, 26,7 százaléka Kelet-, 22,1 százaléka pedig Dél-Európában található. Az összehasonlító oldalakat és biztosításközvetítőket is magukban foglaló aggregátorok területi megoszlása hasonló arányokat mutat, csupán Európa keleti és déli részeit illetően van jelentősebb eltérés, különösen a spanyol és az olasz piaci szerkezet következtében a mérleg nyelve Dél-Európa felé billen, de csak minimális mértékben.

A tavalyi évben a biztosítói értéklánc hatékonyságát növelni hivatott insurtech szcéna már mintegy 10 százalékát tette ki a fintech területének, azaz egyre határozottabban növekszik jelenlétük Európa minden pontján. Ezek többsége, mintegy 60%-a fogyasztókat megcélzó, B2C modellen alapszik, 28%-uk a biztosítóknak és biztosításközvetítőknek kínál megoldásokat, 12% pedig mindkét területen aktív. A 31 legnagyobb B2C insurtech 58,1 százaléka Nyugat-Európában, 32,3 százaléka Észak-Európában kezdte meg tevékenységét, jellemzően a fogyasztókat és a kkv szektort célozzák meg szolgáltatásaikkal.

A biztosítói csatornák régiónként eltérő arányban ugyan, de túlnyomórészt nemzetközi piaci szereplők kezében vannak. A 2016-os adatok alapján átlagosan 14,2 online csatorna jut egy országra, ebből 9,5 nemzetközi, 4,6 tisztán lokális jelenléttel bíró biztosítóhoz köthető. A legkiegyensúlyozottabb régiók ebből a szempontból Észak- illetve Nyugat-Európa, jellemzően Kelet-Európában a legnagyobb a nemzetközi biztosítók dominanciája online csatornák tekintetében is. Ezek alapvetően három csoportra oszthatók fel, a hibrid csatornák elsősorban az ügyfélmegtartásra fókuszálnak, illetve igyekeznek az online vásárlást előnyben részesítő fogyasztókat magukhoz vonzani. A termékeket a hagyományos brand segítségével párhuzamosan is kínálják, mindennemű aktív promóció nélkül. Hasonlóan működnek a passzív csatornák, azzal a különbséggel, hogy ezek bizonyos értelemben önálló brandként is működnek, továbbá az ügyfélszerzést minimális promóciós befektetésekkel is segítik. Az aktív csatornák lényegében tisztán saját branden és weboldalon keresztül, direkt módon értékesítenek, elsődleges fókuszuk az új ügyfelek megszerzése, aktív és releváns promóciós tevékenységet folytatnak.

A passzív és aktív csatornák esetében adja magát, hogy aggregátorok mögé szerveződjenek, értelemszerűen a fókusz ezekben az esetekben szinte kizárólagosan az új ügyfelek megszerzését jelenti. Az elmúlt évben a piac legnagyobb részét a hibrid csatornák uralták, mintegy 58,5 %-os részesedéssel, 25,1%-ot tettek ki a passzív modellek, és 16,4 százalékot az aktív online csatornák.

Az insurtech négy fő fókusza

Általánosságban elmondható, hogy az insurtech vállalkozások alapvetően a biztosítási értéklánc négy fő területére fókuszálnak: fogyasztói analízisre, termékfejlesztésre, sales és marketing megoldásokra, illetve a kiszolgáló háttérterületek hatékonyabbá tételére. A termékfejlesztés elsősorban úgynevezett mikro-biztosításokra, on-demand termékekre koncentrál rugalmas kiegészítőkkel és kisvállalkozásoknak szánt konstrukciókkal – beleértve ebbe a kiberbiztosításokat. Egyre határozottabb fejlesztési irányt képviselnek a biztosítást egyéb pénzügyi termékekkel, egyéb – például kockázatelemzéssel, a megelőzést szolgáló kiegészítőkkel – kombináló konstrukciók is. 

A sales és marketing területén a hangsúly egyértelműen a perszonalizált tanácsadásra helyeződött, de az új típusú partneri megállapodások és peer to peer koncepciók is egyre inkább előtérbe kerülnek. Ugyancsak érdemes megemlíteni a vállalati platformok előretörését, melyek az adott cég munkavállalóira szabott biztosításokat kínálnak annak szervezeti csatornáin keresztül, illetve az értékesítőpartnerek erőteljesebb alkalmazását.

A biztosítói háttérfolyamatok fejlesztési irányvonalai igen vegyes képet mutatnak, az online szerződésmenedzsmenttől kezdve a kártérítési hatékonyságot növelő technológiákig, de markáns irányvonalat képvisel az ügymenet digitalizálása – a legtriviálisabb példákat említve a szükséges dokumentumok online elérhetővé tétele, vagy a „papírmentes iroda” koncepciók -, illetve a B2B szolgáltatások és az üzleti adminisztrációt segítő szoftvermegoldások is.

Nagyok az országok közti eltérések 

Lényegében minden téren markán eltérések tapasztalhatók az egyes országok piacai között, beleértve az online csatornákhoz kapcsolódó piaci részesedést, portfoliót, üzleti modellt és ami a legfontosabb, ezek hatékonyságát is. Elég ha még egyszer megnézzük a már említett átlagos csatornaszámot: 31országra átlagosan 14,2 online csatorna jut, az egyes országokra levetített mennyiség azonban közel sem csak az adott piac fejlettsége határozza meg, hanem számos egyéb tényező, így például annak mérete is. Németországban és Hollandiában a legzsúfoltabb a piac ebben a tekintetben, előbbiben 43, utóbbiban 37 piaci szereplő érhető el online csatornákon keresztül, a középmezőnyben olyan országok találhatók, mint az Egyesült Királyság, Lengyelország, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Csehország, Ausztria, Svájc, Magyarország és Szlovákia, ezekben az átlagos, vagy afeletti (14-30) értéknek megfelelő számú online csatorna található. Egy szinttel lejjebb (9-13 csatorna) található a rangsorban Írország, Belgium, Oroszország, Törökország, Horvátország, Portugália, Görögország és a skandináv államok (Svédország, Dánia, Norvégia, és Finnország), a rangsort pedig a balti államok, Ukrajna, Románia és Szlovénia zárja. Érdekesség, hogy aggregátorok tekintetében abszolút vezeti a rangsort Németország és az Egyesült Királyság, őket Spanyolország, Olaszország, Oroszország és Franciaország követi.

Általánosságban azonban elmondható, hogy mindenhol jelentős ütemben nő az online csatornák száma, ugyanakkor messze nem mindegyik mondható sikeresnek. Az online üzletmenet nem korlátozható egyetlen sales tematikára, a kutatás 30 költség és növekedés releváns KPI-t vizsgál, melyeket a hosszú távú sikeresség feltételeiként azonosított. Ez dióhéjban azt jelenti, hogy lényegében minden releváns stratégiai dimenziót figyelembe kell venni, ezek alapján pedig roppant ingadozó teljesítményt mutatnak az egyes vizsgált országok.

A sikeres stratégiák kulcsa

Az online vásárlás jelenségét semmilyen szektor nem ignorálhatja többé. A fogyasztók mindenütt egyre többet akarnak online csatornákon keresztül, ez pedig komplex kihívás elé állítja a pénzügyi szolgáltatói szektorokat is, beleértve a biztosítást is. Sikeres online stratégia megvalósításához a következő kérdések feltevését javasolja a tanulmány: Mik a jelenlegi javasolt, bevált gyakorlatok, iparági sztenderdek ebben a tekintetben? Milyen pozíciókkal bír az adott vállalat illetve piac a vetélytársakkal összehasonlítva? Hogyan tudok további növekedést elérni és elkerülni az előnytelen versenyhelyzetet?

A fenti kérdések megválaszolásához iránymutatást ígérő teljes tanulmány az alábbi linken érhető el: 

http://www.mountonyx.com/wp-content/uploads/2017/09/WEB_OnlineInsuranceTrends_1709081.pdf

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
mnb (182), megtakarítás (114), kgfb (109), öngondoskodás (104), nyugdíj (104), díjbevétel (99), életbiztosítás (83), mabisz (81), ksh (80), eu (77), bank (77), fogyasztóvédelem (72), felmérés (68), ingatlan (65), katasztrófa (60), generali (58), lakásbiztosítás (58), kutatás (57), biztosítás (56), utasbiztosítás (54), viszontbiztosítás (53), elemzés (50), lakáshitel (49), gépjármű-biztosítás (48), bírság (47), ingatlancom (46), káresemény (45), pszáf (44), szolvencia (43), növekedés (42), hitelezés (41), hitel (41), eurostat (40), lakásár (39), casco (36), gdp (35), turizmus (35), építőipar (35), nem-életbiztosítás (35), románia (33), lakáspiac (33), kockázat (33), baleseti adó (32), egészségügy (32), swiss re (31), viharkár (31), egészségbiztosítás (31), munich re (29), k&h (29), lakás (28), felelősségbiztosítás (28), digitalizáció (28), befektetés (28), klímaváltozás (28), munkanélküliség (27), allianz (27), nyereség (27), lakásépítés (26), aegon (26), bankraciohu (25), infláció (25), union (24), brexit (23), ingatlanpiac (23), groupama (23), reálhozam (23), természeti katasztrófa (21), fintech (21), kína (21), hitelminősítő (21), nyugdíjbiztosítás (21), ngm (21), konferencia (20), kkv (20), kiberbiztonság (20), baleset (19), négyzetméterár (19), devizahitel (19), bankkártya (19), balesetbiztosítás (19), roland berger (18), eiopa (18), csalás (18), gki (17), jelentés (17), hitelfelvétel (17), felvásárlás (17), vagyonbiztosítás (17), autó (17), uniqa (16), magánnyugdíj (16), pénzügyi szektor (16), profit (16), magyar nemzeti bank (15), innováció (15), statisztika (15), otp (15), ing (15), gépjármű (15), magyarország (15), budapest (15), usa (14), cig pannonia (14), nn (14), új lakás (14), fbamsz (14), eb (14), cea (14), nem-élet biztosítás (14), vig (14), gazdasági növekedés (14), genertel (13), tőkemegfelelés (13), fogyasztás (13), nav (13), használtautó (13), árvíz (13), finanszírozás (13), tanulmány (13), startup (13), előrejelzés (13), cig pannónia (13), insurtech (13), k&h biztosító (12), axa (12), gépjármű biztosítás (12), stressz-teszt (12), kár (12), csok (12), groupama biztosító (12), önvezető autó (12), telematika (12), union biztosító (12), euroövezet (11), kárigény (11), albérlet (11), fizetés (11), adó (11), hurrikán (11), hamisítás elleni nemzeti testület (11), kiskereskedelem (11), jövedelem (11), munkaerőhiány (11), alkusz (11), hamisítás (11), személyi kölcsön (11), hent (11), lakossági hitel (11), oecd (10), generali csoport (10), lakástakarék (10), egészségügyi ellátás (10), varga mihály (10), idegenforgalom (10), vihar (10), munkaerőpiac (10), netriskhu (10), költségvetés (10), magán egészségügyi ellátás (10), moodys (10), állami támogatás (10), otp bank (10), deloitte (10), áremelkedés (10), villámkár (10), erste (10), prognózis (10), aviva (10), nyugdíjpénztár (10), s&p (10), bamosz (9), online (9), netrisk (9), lengyelország (9), utazás (9), elektromos autó (9), euróövezet (9), mkb (9), európai unió (9), családi ház (9), kiberbűnözők (9), fejlesztés (9), internet (9), államadósság (9), kiberbűnűzés (9), cafeteria (9), nyaralás (9), ingatlanár (9), betörés (9), nyesz (9), otthon (8), vagyon (8), pénztár (8), mobil (8), kötvény (8), autóeladás (8), egészségpénztár (8), fix kamatozás (8), változó kamatozás (8), pwc (8), hozam (8), európai bizottság (8), lakásvásárlás (8), export (8), kpmg (8), logisztika (8), vállalatok (8), adósság (8), világbank (8), gdpr (8), eredmény (8), ügynök (8), közlekedés (8), autóipar (8), alulbiztosítás (8), duna house (8), készpénz (8), verona (8), kiberbiztosítás (8), biztosítási piac (8), kötelező (8), határidő (8), kórház (8), közvetítő (8), horvátország (7), pandurics anett (7), lakossági megtakarítás (7), akvizíció (7), belföldi turizmus (7), cig (7), népességfogyás (7), államkötvény (7), kártérítés (7), unicredit (7), államháztartási hiány (7), unit-linked (7), kaszab attila (7), ey magyarország (7), nők (7), erste bank (7), mezőgazdasági biztosítás (7), használt lakás (7), vienna life (7), vizsgálat (7), nn biztosító (7), díj (7), buszbaleset (7), eset (7), 4life direct (7), muisz (7), biztosító (7), németország (7), lakásárak (7), mastercard (7), idd (7), kedvezményes áfa (7), újlakás-építési piac (7), osztalék (7), fitch (7), drágulás (7), makrogazdaság (7), nyugdíjaskor (7), hiány (6), népesség (6), munkahely (6), ajánlás (6), megújuló energia (6), lízing (6), hitelkártya (6), jelzáloghitel (6), időskor (6), mezőgazdaság (6), agrárbiztosítás (6), közvetítés (6), cafetéria (6), erste biztosító (6), import (6), forint (6), adatvédelem (6), összeolvadás (6), mobilfizetés (6), otp nyugdíjpénztár (6), fagykár (6), felügyelet (6), nemzeti agrárgazdasági kamara (6), hitelminősítés (6), görögország (6), okostelefon (6), forgalom (6), elöregedés (6), halálozás (6), hálapénz (6), fogyasztóbarát lakáshitel (6), végtörlesztés (6), mge (6), tbsz (6), munkaerő (6), gfk (6), foglalkoztatottság (6), bankráció (6), signal (6), tőzsde (6), allianz hungária (6), hannover re (6), külföldi utazás (6), csőd (6), egészségbiztosítási rendszer (6), bróker (6), juttatás (6), köbe (6), thm (6), eek (5), vienna life biztosító (5), adójóváírás (5), digitális gazdaság (5), fhb (5), díjfizetés (5), éghajlatváltozás (5), értékpapírosítás (5), nyugdíjelőtakarékosság (5), bankszámla (5), újépítésű lakás (5), vásárlás (5), internet-használat (5), gyógyszer (5), elnök (5), biztosítási szektor (5), kibertámadás (5), ausztria (5), fundamenta (5), ipari termelés (5), szabályozás (5), vidék (5), részvény (5), autómegosztás (5), válság (5), ipar (5), am best (5), mesterséges intelligencia (5), használt autó (5), y generáció (5), gvh (5), oktatás (5), black friday (5), ingatlanbiztosítás (5), nyugdíjrendszer (5), mtÜ (5), önkéntes nyugdíjpénztár (5), újautó-eladás (5), bér (5), gender direktíva (5), állampapír (5), lloyds (5), szegénység (5), szÉp-kártya (5), munkaerőköltség (5), átlagjövedelem (5), big data (5), mabiasz (5), bérleti díj (5), ekb (5), szerződési jog (5), fogyasztási hitel (5), síbiztosítás (5), államháztartás (5), lakástakarékpénztár (5), nfm (4), vienna insurance group (4), szállodaépítés (4), aon (4), piaci részesedés (4), magánkórház (4), veronai buszbaleset (4), adóbevallás (4), vállalati hitel (4), háztartás (4), aon benfield (4), birság (4), egyesülés (4), régió (4), budapest bank (4), drón (4), robot (4), jogsértés (4), kárhányad (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), kátyúkár (4), eladás (4), jegybank (4), nemzetgazdasági minisztérium (4), visa (4), otp ingatlanpont (4), rekord (4), bdo (4), biztosításközvetítés (4), foglalkoztatás (4), díjemelkedés (4), 2017 (4), ey (4), biztosítók (4), európa (4), jégkár (4), gazdaság (4), húsvét (4), atradius (4), m&a (4), adókedvezmény (4), datahouse (4), szlovákia (4), pénzügyminisztérium (4), korrupció (4), ltp (4), lakáscél (4), anyagköltségalapanyagár (4), külföldi munkavállalás (4), iot (4), hosszú hétvége (4), kátyú (4), lakásbérlés (4), bankrendszer (4), fogyasztói ár (4), magán nyugdíjpénztár (4), insurance europe (4), uber (4), airbnb (4), betegség (4), euro (4), posta (4), klímavédelem (4), végtörlesztésl (4), átlagkereset (4), dízelautó (4), qbe (4), betét (4), törlesztőrészlet (4), csehország (4), közúti baleset (4), külkereskedelem (4), felosztó-kirovó rendszer (4), webáruház (4), iais (4), áfa (4), lakáseladás (4), születés (4), ügyfélélmény (4), online kereskedelem (4), átlagéletkor (4), várható élettartam (4), orvoshiány (4), tállai andrás (4), balaton (4), férfiak (4), befektetési alap (4), uniqa biztosító zrt (4), századvég (4), minimálbér (4), green holiday (4), álláskereső (3), pénzügyi tudatosság (3), munkabér (3), hitelintézeti szemle (3), termelés (3), bizalmi index (3), orfk (3), nyaraló (3), bankok (3), munkajövedelem (3), bérleti díjak (3), karácsony (3), magyar utazási irodák szövetsége (3), felmondás (3), robotizáció (3), nagyváros (3), várólista (3), gilyén ágnes (3), autókereskedelem (3), nak (3), kamat (3), nfsz (3), gépjárműpark (3), pályázat (3), cib (3), n26 (3), kereset (3), euró (3), szlovénia (3), posta biztosító (3), átutalás (3), biztosítási adó (3), intrum justitia (3), e-kereskedelem (3), fúzió (3), időskori függőségi ráta (3), fenntartható nyugdíjrendszer (3), bruttó bér (3), pénziránytű alapítvány (3), blochamps capital (3), elektromobilitás (3), k&h biztos jövő index (3), revolut (3), főváros (3), ingatlanértékesítés (3), dróntörvény (3), ár (3), nyugdíjas (3), nem teljesítő hitel (3), kiadó lakás (3), uniqa biztosító (3), carsharing (3), kiadás (3), gyógyturizmus (3), cp contact (3), agglomeráció (3), psd2 (3), blockchain (3), árfolyam (3), opten (3), k&h bank (3), felszámolás (3), online vásárlás (3), lakossági fogyasztás (3), egészség (3), aig (3), információs technológia (3), lakhatás (3), bruttó átlagkereset (3), újautó-értékesítés (3), raktár (3), acea (3), cégmegszűnés (3), privátbank (3), kiskereskedelmi forgalom (3), szállodaszövetség (3), magyar lízingszövetség (3), kátyúbiztosítás (3), használtautó-import (3), telenor (3), mi (3), mikrocenzus (3), bevétel (3), utazási iroda (3), házasságkötés (3), kerékpár (3), város (3), kereskedelem (3), készház (3), gépjárműpiac (3), irodaház (3), deficit (3), trenkwalder (3), teszt (3), támogatás (3), magyar bankszövetség (3), atm (3), automatizáció (3), bevándorlás (3), iroda (3), lakáhitel (3), külkereskedelmi többlet (3), cig pannónia biztosító (3), luxemburg (3), bankbiztosítás (3), pénztárak (3), jármű (3), viszontbiztosító (3), lopás (3), bankbetét (3), integráció (3), bíróság (3), időjárás (3), aaa auto (3), biztonság (3), anglia (3), földrengés (3), limra (3), szolvencia ii (3), ügyfélszolgálat (3), mikrobiztosítás (3), technológia (3), létszámbővítés (3), biztosítási díj (3), szigorítás (3), zöld kártya (3), rezsi (3), amerika (3), alapkamat (3), leépítés (3), befektetési alapok (3), zurich (3), ipsos (3), imf (3), eredmények (3), vienna (3), facebook (3), blokklánc (3), eub (3), mabisz konferencia (3), it (3), interjú (3), hr (3), gyorsjelentés (3), bankszektor (3), alapkezelő (3), értékesítés (3), alulbiztosított (3), gránit bank (2), cyber (2), úti célok (2), közlekedési baleset (2), giro (2), pew research center (2), kínai biztosítási szektor (2), abi (2), lakásterület (2), app (2), dimenzió egyesület (2), who (2), 2017-es év (2), kiberbűnözés (2), aegon magyarország (2), demográfia (2), tesla (2), hotel (2), egyszerű bejelentés (2), gépjármű asszisztencia (2), helyettesítési ráta (2), életjáradék (2), központi költségvetés (2), marketing (2), lakásépítési boom (2), Öposz (2), autóbérlés (2), repülés (2), nyugdíjas korúak (2), capital economics (2), szerződéses feltétel (2), szlovén biztosítási piac (2), mobiltelefon (2), közösségi gazdaság (2), oroszország (2), adatkezelés (2), waberer (2), közgyűlés (2), felelősség (2), úti cél (2), Általános egészségbiztosító (2), ovb (2), kölcsön (2), zsarolóvírus (2), mszÉsz (2), india (2), matolcsy (2), biztositashu (2), ingatlannethu (2), lakosság (2), fogyasztóvédelmi index (2), kárbejelentés (2), gki lakáspiaci index (2), litvánia (2), ifrs (2), közösségi közlekedés (2), részvényárfolyam (2), 2018 (2), Ász (2), domokos lászló (2), árfolyamgát (2), astra (2), fogyasztói árak (2), Évosz (2), social media (2), átlag jövedelem (2), gyógyszeripar (2), élelmiszer (2), társadalombiztosítás (2), neak (2), gazdasági válság (2), moodys investors service (2), átlagbér (2), coface (2), cig emabit (2), eurózóna (2), alku (2), tatarozás (2), bnp paribas cardif (2), németh dávid (2), román (2), nettó átlagkereset (2), ingatlan lakás (2), terror (2), felújítás (2), etikus életbiztosítás (2), mobiltárca (2), kálózdi tamás (2), szép-kártya (2), autóbiztosítás (2), bulgária (2), felfüggesztés (2), deloitte magyarország (2), cégalapítás (2), fhb csoport (2), ssc (2), természeti károk (2), tűzkár (2), közösségi iroda (2), kárérték (2), green holidays (2), magánvállalkozók nemzeti fuvarozó ipartestülete (2), nemzeti fejlesztési minisztérium (2),  (2), busz (2), kgfb-díjak (2), megélhetés (2), élelmiszerár (2), ukrajna (2), világgazdasági fórum (2), gyorshajtás (2), develor (2), katasztrófavédelem (2), adóhivatal (2), mkb-pannónia (2), miniszterelnökség (2), kormányprogram (2), unió (2), bűnözés (2), olaszország (2), vásárlóerő (2), életszínvonal (2), enet (2), felsőoktatás (2), terrorizmus (2), cib bank (2), mtsz (2), eu-átlag (2), szokások (2), ilo (2), fejlődő országok (2), start-up (2), okos szemüveg (2), vállalati hitelezés (2), okos telefon (2), üzemanyag-ár (2), ajándék (2), fizetőeszköz (2), magyar orvosi kamara (2), valuta (2), gépjármű-értékesítés (2), provident (2), lehel gábor (2), használtautó-eladás (2), világgazdaság (2), kelet-közép-európa (2), nit hungary (2), bűncselekmény (2), utazásszervező (2), gdp-növekedés (2), autópiac (2), davos (2), vodafone (2), upc (2), áfa-csökkentés (2), nyugdíj-biztosítás (2), accenture (2), globális felmelegedés (2), versenyképesség (2), felkészülés (2), védekezés (2), vállalati betét (2), díjnövekedés (2), terrorfenyegetettség (2), európai központi bank (2), lakásfelújítás (2), piac (2), szolgáltatás (2), magyar közút (2), díjnavigátor (2), energia (2), tranzakciószám (2), flotta (2), adózás (2), garancia (2), agrár-kárenyhítési rendszer (2), kárkifizetés (2), agrár (2), extrém időjárás (2), toyota (2), magánegészségügyi szolgáltatás (2), applikáció (2), termelő (2), negyedéves eredmény (2), home office (2), kárenyhítési alap (2), cotar (2), ferma (2), átalakítás (2), mkb bank (2), flottabiztosítás (2), garantált bérminimum (2), üvegházhatás (2), sharing economy (2), adóbevétel (2), költségek (2), bulinegyed (2), újlakás-építés (2), blokkchain (2), újlakás-ár (2), kid (2), ingatlanárak (2), generali-providencia (2), hornung Ágnes (2), előtakarékosság (2), olasz (2), erzsébet-utalvány (2), kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (2), lakás-áfa (2), kapacitáshiány (2), hitelállomány (2), energiafogyasztás (2), panaszkezelés (2), béren kívüli juttatás (2), ipari termelői ár (2), járműbiztosítás (2), szakszervezet (2), webkereskedelem (2), bdo magyarország (2), díjak (2), kockázati biztosítás (2), határidők (2), biztos jövő index (2), tesztpálya (2), büntetés (2), erst&young (2), khr (2), unsar (2), adós (2), légi közlekedés (2), együttműködés (2), pénzügyi termékek értékesítése (2), előzetes adatok 2017 (2), közösségi finanszírozás (2), cselekvési terv (2), zatykó péter (2), leányvállalatok (2), régiós növekedés (2), portfolio (2), éves jövedelem (2), theresa may (2), clb (2), paypal (2), kártyahasználat (2), fogyasztói várakozás (2), konjunktúraindex (2), dimenzió (2), gazdaságkutató (2), nemzetgazdasági miniszter (2), pénz7 (2), gépjárműkár (2), versenytörvény (2), mobilbank (2), szálloda (2), veszteség (2), új építésű lakás (2), pzu (2), intrum (2), pos (2), okosotthon (2), dimenzió biztosító (2), költekezés (2), kiadások (2), energiahatékonyság (2), amazon (2), zöld energia (2), energiafelhasználás (2), tesco (2), kilátások (2), táppénz (2), egészséggazdaság (2), gyógyfürdő (2), gyógyvíz (2), lakástűz (2), bizalom (2), deviza (2), bnp paribas cardif biztosító (2), google (2), egészsébiztosítás (2), beutazás (2), tranzakciós illeték (2), önvezető autók (2), omnibus (2), devizapiac (2), bilk (2), pioneer (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), baker tilly hungária (2), halálos gázolás (2), eljárás (2), új autó (2), forintárfolyam (2), gazdasági elemzés (2), gazdasági előrejelzés (2), szerződés (2), kh (2), panellakás (2), háztartások (2), tűzesetek (2), biztosítótársaság (2), kampány (2), kárrendezés (2), bankfiók (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), árverés (2), proptech (2), gki konjunktúraindex (2), fedezet (2), raiffeisen (2), garzon (2), lélekszám (2), biztosítás és kockázat (2), property technology (2), okos otthon (2), szállítmányozás (2), népességcsökkenés (2), újlakás (2), jvsz (2), belváros (2), pénzpiac (2), választás (2), sberbank (2), munka (2), windisch lászló (2), piktogram (2), adózás előtti eredmény (2), társasház (2), törlesztés (2), háztartások vagyona (2), vállalkozás (2), mentőcsomag (2), nyugdij (2), eu-támogatás (2), eladósodás (2), dublin (2), informatika (2), faktoring (2), díjnet (2), microsoft (2), környezetvédelem (2), brókercég (2), robogó (2), bosch (2), átlagfizetés (2), portfoliohu konferencia (2), kerület (2), bankadó (2), fenntarthatóság (2), környezettudatosság (2), thomas hladky (2), követelésvásárlás (2)
Rendezvényajánló
56. Közgazdász-vándorgyűlés
Időpont:
2018.09.06 - 2018.09.08
Helyszín:
Debrecen
további információk