Robotok a biztosításban

 2017. június 13., kedd 16:00
A A
Egyre több biztosító, egyre változatosabb területeken alkalmazza a chatbotokat, illetve a mesterséges intelligenciát. Az előzetes eredmények alapján szépen teljesítenek, ami óhatatlanul is felveti a kérdést: van miért aggódnia a biztosítás területén dolgozóknak?

Nincs ugyan még olyan sok iparági példa, de már így is jóval több, mint amennyit gondolnánk. A Fukoku Mutual Life Insurance az elsők egyike volt, ami nagyobb hírverést kapott, miután egészen pontosan 34 alkalmazottjától vált meg, és helyettesítette őket az IBM Watson Explorer névre hallgató mesterséges intelligenciájával. Az AI-ról nem kevesebbet állítanak a japán biztosító képviselői, minthogy az alkalmazott kognitív technológiának köszönhetően képes úgy gondolkodni mint egy ember, és ahhoz hasonlóan értelmezni akár strukturálatlan szöveg, képek, videók és hangfelvételek formájában beérkező adatokat.

Ugyancsak botokat és komplex automatizmusokat alkalmaz a biztosítási startup világ talán legnagyobb nyilvánosságot kapott szereplője, a Lemonade, melynek Maya nevű botja a szerződéskötésben, Jim névre hallgató chatbotja pedig a követeléskezelésben áll az ügyfelek rendelkezésére. De említhetnénk a Geico mobilon elérhető virtuális asszisztensét is, Kate elsősorban tájékoztató funkciót tölt be az elérhető konstrukciókkal kapcsolatban, illetve az SPIXII chatbotját, ami járműbiztosításokat értékesít egyre több uniós országban.

A biztosítók a jelek szerint igyekeznek lépést tartani a kor követelményeivel, ami ismerve az iparág jellemzően lassú reakcióidejét, bizonyos értelemben meglepő. Azonban ha jobban belegondolunk nincs itt semmi turpisság, a minél magasabb szintű automatizáltság ugyanis a szektor több örökletes problémáját is legalábbis részben orvosolni tudja. Ilyen például az emberi hibából eredő problémák valószínűségének visszaszorítása, a bürokrácia és a szükséges munkaerő csökkentése, az ügymenet felgyorsítása és az ügyfelekkel történő kommunikáció. Utóbbi különösen problémás terület, és régóta igen nagy nehézségeket okoz megfelelő kezelése a biztosítóknak, főleg a kárrendezés során. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy ezeknek a technológiáknak a költségvonzata más, a biztosítói értékláncot hasonló mértékben megváltoztató innovációkhoz képest vagy elenyésző, mint például a chatbotok esetében, vagy nagy befektetést igényel – tipikusan a mesterséges intelligencia alkalmazása ilyen – de nagyon gyors megtérülést igényel. Utóbbira tipikus példa a már említett Fukoku biztosító esete, ami AI-tól 30 százalékos hatékonyságnövekedést vár, ami az elbocsátott alkalmazottak költségeinek kiesésével kevesebb, mint két év alatt teljesen megtérültté teszi a 200 millió jen értékű befektetést, ez az időtartam a biztosítási szektorban lényegében semmi.

Visszatérve az ügyfélkapcsolatokra, a legnagyobb érdeklődés értelemszerűen ezt a területet övezi. Az esetek többségében ez egyelőre csak az ügyfélszolgálat tehermentesítését jelenti, azaz a botok jellemzően tájékoztató funkciókat töltenek be. Mielőtt azonban egy legyintéssel elintéznénk ezt, a gyakorlatban a legkisebb változásnak is óriási hatása lehet. A kárigény folyamatok során például az ügyfélmegkeresések 60 százalékát a folyamat státuszának ellenőrzéséről szól. Azaz a károsultak arról érdeklődnek, hogy áll éppen az ügyük, és szükség van-e esetleg bármire a részükről. Innen nézve már könnyen belátható, milyen hatalmas könnyítést jelentene pusztán ennek a részfeladatnak a kiváltása. Minél egyszerűbb feladatokat iktat ki a rendszerből a biztosító, annál több ideje és energiája marad az emberi alkalmazottnak, hogy komplexebb feladatokat tudjon ellátni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a biztosítási ranglétra magasabb fokán állók teljesen biztonságban érezhetik magukat, de egyelőre még nem állnak ugrásra készen azok a mesterséges intelligenciák, melyek legalább olyan jól, vagy jobban képesek lennének megbirkózni a lényegesen bonyolultabb feladatokkal, mint emberi kollégáik. Az óra azonban ketyeg.

Cimkék:
Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Ezt már olvasta?

Digitális forradalom jöhet az egészségügyben

Az e-egészségügyi szolgáltatási rendszerben nem lesz szükség arra, hogy valaki elmenjen...

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), megtakarítás (91), kgfb (88), mnb (88), öngondoskodás (86), nyugdíj (79), életbiztosítás (75), mabisz (66), katasztrófa (59), fogyasztóvédelem (57), bank (55), viszontbiztosítás (52), gépjármű-biztosítás (48), pszáf (44), generali (44), szolvencia (43), káresemény (41), lakásbiztosítás (40), eu (40), biztosítás (38), hitelezés (38), nem-életbiztosítás (32), ingatlancom (32), utasbiztosítás (32), bírság (31), swiss re (30), baleseti adó (30), elemzés (29), románia (28), munich re (28), kockázat (26), felmérés (25), lakásár (24), egészségbiztosítás (23), reálhozam (23), casco (21), bankraciohu (20), viharkár (20), felelősségbiztosítás (19), klímaváltozás (19), hitel (19), brexit (19), hitelminősítő (19), devizahitel (18), allianz (18), kutatás (18), eiopa (18), befektetés (17), union (17), vagyonbiztosítás (17), csalás (17), természeti katasztrófa (16), pénzügyi szektor (16), autó (15), roland berger (15), groupama (15), nyereség (15), konferencia (15), magánnyugdíj (15), ing (14), jelentés (14), eb (14), balesetbiztosítás (14), kkv (14), felvásárlás (14), cea (14), nem-élet biztosítás (14), kína (13), tőkemegfelelés (13), lakáshitel (13), aegon (13), cig pannonia (12), uniqa (12), gépjármű (12), gépjármű biztosítás (12), fbamsz (12), k&h (12), stressz-teszt (12), kiberbiztonság (11), genertel (11), baleset (11), usa (11), nyugdíjbiztosítás (11), kárigény (11), villámkár (10), aviva (10), telematika (10), ngm (10), s&p (10), használtautó (10), fintech (10), hamisítás elleni nemzeti testület (10), alkusz (10), hent (10), axa (10), hamisítás (10), egészségügy (9), ingatlan (9), vig (9), groupama biztosító (9), árvíz (9), otp bank (9), k&h biztosító (9), ksh (9), kórház (8), cig pannónia (8), kötvény (8), generali csoport (8), alulbiztosítás (8), mobil (8), hurrikán (8), netriskhu (8), közvetítő (8), verona (8), nn (8), pwc (7), erste (7), buszbaleset (7), autóipar (7), akvizíció (7), moodys (7), eredmény (7), bamosz (7), gdp (7), fitch (7), kaszab attila (7), otp (7), betörés (7), 4life direct (7), lakás (7), adósság (7), mkb (7), kiberbiztosítás (7), pénztár (7), eset (7), ügynök (7), innováció (6), fejlesztés (6), kiberbűnűzés (6), kiberbűnözők (6), görögország (6), insurtech (6), köbe (6), unit-linked (6), hitelminősítés (6), munkahely (6), végtörlesztés (6), felügyelet (6), kpmg (6), államkötvény (6), digitalizáció (6), ey magyarország (6), allianz hungária (6), hannover re (6), közvetítés (6), agrárbiztosítás (6), adó (6), megújuló energia (6), fagykár (6), bróker (5), munkanélküliség (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), lakáspiac (5), gender direktíva (5), big data (5), értékpapírosítás (5), szerződési jog (5), vagyon (5), am best (5), vienna life (5), közlekedés (5), válság (4), végtörlesztésl (4), birság (4), online (4), qbe (4), közúti baleset (4), gfk (4), m&a (4), tanulmány (4), iot (4), union biztosító (4), vienna insurance group (4), gdpr (4), unicredit (4), iais (4), vienna life biztosító (4), éghajlatváltozás (4), aon benfield (4), elnök (4), signal (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), lloyds (4), kárhányad (4), lakástakarék (4), lengyelország (4), profit (4), deloitte (4), posta (4), startup (4), századvég (4), adatvédelem (4), insurance europe (4), határidő (4), jövedelem (4), aon (4), síbiztosítás (3), elektromobilitás (3), nfm (3), drón (3), mi (3), bankkártya (3), k&h biztos jövő index (3), csok (3), nak (3), mesterséges intelligencia (3), létszámbővítés (3), blokklánc (3), fhb (3), államadósság (3), hitelintézeti szemle (3), zöld kártya (3), cig pannónia biztosító (3), vienna (3), erste biztosító (3), mastercard (3), biztosítási szektor (3), eredmények (3), k&h bank (3), mabisz konferencia (3), uniqa biztosító (3), kötelező (3), aaa auto (3), black friday (3), biztonság (3), szolvencia ii (3), lakáhitel (3), pénziránytű alapítvány (3), alapkezelő (3), jármű (3), magyarország (3), nn biztosító (3), gilyén ágnes (3), viszontbiztosító (3), nyugdíjpénztár (3), összeolvadás (3), alulbiztosított (3), betegség (3), ingatlanbiztosítás (3), mikrobiztosítás (3), gyógyszer (3), szlovákia (3), adókedvezmény (3), lízing (3), netrisk (3), limra (3), oecd (3), integráció (3), díjfizetés (3), gki (3), foglalkoztatottság (3), oktatás (3), piac (2), Általános egészségbiztosító (2), informatika (2), amerika (2), dublin (2), kerékpár (2), lopás (2), építőipar (2), luxemburg (2), agrár (2), cotar (2), pioneer (2), szabályozás (2), it (2), mobilfizetés (2), járműbiztosítás (2), abi (2), uber (2), airbnb (2), kiberbűnözés (2), gyorsjelentés (2), fhb csoport (2), kárérték (2), who (2), unió (2), ajánlás (2), olasz (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), vihar (2), baker tilly hungária (2), cyber (2), albérlet (2), atradius (2), nyaralás (2), kínai biztosítási szektor (2), tűzesetek (2), anglia (2), földrengés (2), kár (2), thomas hladky (2), magyar bankszövetség (2), fenntarthatóság (2), környezettudatosság (2), mezőgazdaság (2), unsar (2), kampány (2), határidők (2), díjak (2), rekord (2), pzu (2), dimenzió biztosító (2), blockchain (2), microsoft (2), eurostat (2), vállalkozás (2), ingatlanpiac (2), pénz7 (2), cafeteria (2), mentőcsomag (2), social media (2), németország (2), alapkamat (2), aig (2), önvezető autók (2), ügyfélszolgálat (2), bankszektor (2), dimenzió egyesület (2), trenkwalder (2), biztosítási piac (2), cp contact (2), biztosítási díj (2), jogsértés (2), biztosításközvetítés (2), portfoliohu konferencia (2), pandurics anett (2), bankráció (2), bíróság (2), aegon magyarország (2), blokkchain (2), budapest bank (2), garancia (2), bnp paribas cardif biztosító (2), fejlődő országok (2), jégkár (2), bűncselekmény (2), hr (2), eub (2), marketing (2), dróntörvény (2), zurich (2), biztosító (2), nav (2), generali-providencia (2), bizalom (2), drágulás (2), facebook (2), bankbiztosítás (2), olaszország (2), díj (2), biztosítás és kockázat (2), panaszkezelés (2), flottabiztosítás (2), muisz (2), thm (2), ferma (2), díjnavigátor (2), ukrajna (2), kárbejelentés (2), veronai buszbaleset (2), gyorshajtás (2), bdo magyarország (2), gazdaság (2), ausztria (2), accenture (2), n26 (2), 2017 (2), biztosítótársaság (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), astra (2), egészsébiztosítás (2), árfolyamgát (2), leépítés (2), atm (2), deloitte magyarország (2), világbank (2), értékesítés (2), technológia (2), befektetési alapok (2), kölcsön (2), omnibus (2), régió (2)
Rendezvényajánló
FINTECHSHOW 2017
Időpont:
2017.04.11 - 2017.04.11
Helyszín:
Anker't - Budapest, Paulay Ede utca 33.
további információk