Robotok a biztosításban

 2017. június 13., kedd 16:00
A A
Egyre több biztosító, egyre változatosabb területeken alkalmazza a chatbotokat, illetve a mesterséges intelligenciát. Az előzetes eredmények alapján szépen teljesítenek, ami óhatatlanul is felveti a kérdést: van miért aggódnia a biztosítás területén dolgozóknak?

Nincs ugyan még olyan sok iparági példa, de már így is jóval több, mint amennyit gondolnánk. A Fukoku Mutual Life Insurance az elsők egyike volt, ami nagyobb hírverést kapott, miután egészen pontosan 34 alkalmazottjától vált meg, és helyettesítette őket az IBM Watson Explorer névre hallgató mesterséges intelligenciájával. Az AI-ról nem kevesebbet állítanak a japán biztosító képviselői, minthogy az alkalmazott kognitív technológiának köszönhetően képes úgy gondolkodni mint egy ember, és ahhoz hasonlóan értelmezni akár strukturálatlan szöveg, képek, videók és hangfelvételek formájában beérkező adatokat.

Ugyancsak botokat és komplex automatizmusokat alkalmaz a biztosítási startup világ talán legnagyobb nyilvánosságot kapott szereplője, a Lemonade, melynek Maya nevű botja a szerződéskötésben, Jim névre hallgató chatbotja pedig a követeléskezelésben áll az ügyfelek rendelkezésére. De említhetnénk a Geico mobilon elérhető virtuális asszisztensét is, Kate elsősorban tájékoztató funkciót tölt be az elérhető konstrukciókkal kapcsolatban, illetve az SPIXII chatbotját, ami járműbiztosításokat értékesít egyre több uniós országban.

A biztosítók a jelek szerint igyekeznek lépést tartani a kor követelményeivel, ami ismerve az iparág jellemzően lassú reakcióidejét, bizonyos értelemben meglepő. Azonban ha jobban belegondolunk nincs itt semmi turpisság, a minél magasabb szintű automatizáltság ugyanis a szektor több örökletes problémáját is legalábbis részben orvosolni tudja. Ilyen például az emberi hibából eredő problémák valószínűségének visszaszorítása, a bürokrácia és a szükséges munkaerő csökkentése, az ügymenet felgyorsítása és az ügyfelekkel történő kommunikáció. Utóbbi különösen problémás terület, és régóta igen nagy nehézségeket okoz megfelelő kezelése a biztosítóknak, főleg a kárrendezés során. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy ezeknek a technológiáknak a költségvonzata más, a biztosítói értékláncot hasonló mértékben megváltoztató innovációkhoz képest vagy elenyésző, mint például a chatbotok esetében, vagy nagy befektetést igényel – tipikusan a mesterséges intelligencia alkalmazása ilyen – de nagyon gyors megtérülést igényel. Utóbbira tipikus példa a már említett Fukoku biztosító esete, ami AI-tól 30 százalékos hatékonyságnövekedést vár, ami az elbocsátott alkalmazottak költségeinek kiesésével kevesebb, mint két év alatt teljesen megtérültté teszi a 200 millió jen értékű befektetést, ez az időtartam a biztosítási szektorban lényegében semmi.

Visszatérve az ügyfélkapcsolatokra, a legnagyobb érdeklődés értelemszerűen ezt a területet övezi. Az esetek többségében ez egyelőre csak az ügyfélszolgálat tehermentesítését jelenti, azaz a botok jellemzően tájékoztató funkciókat töltenek be. Mielőtt azonban egy legyintéssel elintéznénk ezt, a gyakorlatban a legkisebb változásnak is óriási hatása lehet. A kárigény folyamatok során például az ügyfélmegkeresések 60 százalékát a folyamat státuszának ellenőrzéséről szól. Azaz a károsultak arról érdeklődnek, hogy áll éppen az ügyük, és szükség van-e esetleg bármire a részükről. Innen nézve már könnyen belátható, milyen hatalmas könnyítést jelentene pusztán ennek a részfeladatnak a kiváltása. Minél egyszerűbb feladatokat iktat ki a rendszerből a biztosító, annál több ideje és energiája marad az emberi alkalmazottnak, hogy komplexebb feladatokat tudjon ellátni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a biztosítási ranglétra magasabb fokán állók teljesen biztonságban érezhetik magukat, de egyelőre még nem állnak ugrásra készen azok a mesterséges intelligenciák, melyek legalább olyan jól, vagy jobban képesek lennének megbirkózni a lényegesen bonyolultabb feladatokkal, mint emberi kollégáik. Az óra azonban ketyeg.

Cimkék:
Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Ezt már olvasta?

Digitális forradalom jöhet az egészségügyben

Az e-egészségügyi szolgáltatási rendszerben nem lesz szükség arra, hogy valaki elmenjen...

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), mnb (96), kgfb (93), megtakarítás (92), öngondoskodás (89), nyugdíj (82), életbiztosítás (75), mabisz (72), katasztrófa (60), fogyasztóvédelem (60), bank (57), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (49), gépjármű-biztosítás (48), generali (46), pszáf (44), szolvencia (43), biztosítás (42), ingatlancom (41), káresemény (41), eu (40), hitelezés (38), elemzés (38), utasbiztosítás (36), nem-életbiztosítás (32), bírság (32), swiss re (31), felmérés (30), baleseti adó (30), románia (29), lakásár (29), munich re (28), viharkár (27), kockázat (26), bankraciohu (25), egészségbiztosítás (24), kutatás (23), reálhozam (23), casco (22), hitel (21), felelősségbiztosítás (20), klímaváltozás (19), hitelminősítő (19), brexit (19), befektetés (18), eiopa (18), allianz (18), union (18), devizahitel (18), vagyonbiztosítás (17), k&h (17), lakáshitel (17), roland berger (17), csalás (17), természeti katasztrófa (16), kiberbiztonság (16), groupama (16), pénzügyi szektor (16), magánnyugdíj (16), konferencia (16), autó (15), nyereség (15), balesetbiztosítás (15), cea (14), kkv (14), eb (14), felvásárlás (14), cig pannonia (14), nem-élet biztosítás (14), aegon (14), ing (14), jelentés (14), fbamsz (13), kína (13), tőkemegfelelés (13), nyugdíjbiztosítás (13), gépjármű (12), gépjármű biztosítás (12), stressz-teszt (12), genertel (12), használtautó (12), uniqa (12), ngm (12), k&h biztosító (11), kárigény (11), baleset (11), telematika (11), hamisítás (11), usa (11), axa (11), fintech (11), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hent (11), s&p (10), alkusz (10), groupama biztosító (10), villámkár (10), aviva (10), otp bank (9), kiberbűnözők (9), árvíz (9), kiberbűnűzés (9), vig (9), generali csoport (9), ingatlan (9), egészségügy (9), ksh (9), nn (9), mobil (8), netriskhu (8), kötvény (8), betörés (8), moodys (8), hurrikán (8), bamosz (8), verona (8), cig pannónia (8), alulbiztosítás (8), kórház (8), közvetítő (8), ügynök (7), pénztár (7), innováció (7), lakás (7), erste (7), fitch (7), pwc (7), buszbaleset (7), akvizíció (7), 4life direct (7), eset (7), mkb (7), ey magyarország (7), digitalizáció (7), autóipar (7), vihar (7), otp (7), kaszab attila (7), adósság (7), kiberbiztosítás (7), gdp (7), eredmény (7), felügyelet (6), agrárbiztosítás (6), unit-linked (6), hitelminősítés (6), insurtech (6), köbe (6), államkötvény (6), görögország (6), allianz hungária (6), adó (6), közvetítés (6), fagykár (6), deloitte (6), kpmg (6), hannover re (6), munkahely (6), megújuló energia (6), végtörlesztés (6), fejlesztés (6), online (5), biztosítási szektor (5), vienna life (5), big data (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), gender direktíva (5), gfk (5), közlekedés (5), építőipar (5), munkanélküliség (5), am best (5), lakáspiac (5), vagyon (5), union biztosító (5), tanulmány (5), értékpapírosítás (5), szerződési jog (5), adatvédelem (5), gdpr (5), jövedelem (5), bróker (5), netrisk (5), csőd (5), századvég (4), mastercard (4), elnök (4), lengyelország (4), signal (4), vienna life biztosító (4), birság (4), insurance europe (4), posta (4), csok (4), határidő (4), iot (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), lakástakarék (4), m&a (4), green holiday (4), végtörlesztésl (4), uniqa biztosító zrt (4), összeolvadás (4), nn biztosító (4), államadósság (4), unicredit (4), startup (4), qbe (4), aon (4), közúti baleset (4), iais (4), lloyds (4), válság (4), profit (4), aon benfield (4), vienna insurance group (4), éghajlatváltozás (4), kárhányad (4), integráció (3), aaa auto (3), oktatás (3), mesterséges intelligencia (3), betegség (3), ingatlanbiztosítás (3), black friday (3), k&h bank (3), lízing (3), hitelintézeti szemle (3), gilyén ágnes (3), szolvencia ii (3), drón (3), limra (3), magyarország (3), atradius (3), amerika (3), albérlet (3), cp contact (3), alapkezelő (3), díjfizetés (3), pénziránytű alapítvány (3), szlovákia (3), kötelező (3), biztosító (3), lakáhitel (3), mabisz konferencia (3), uniqa biztosító (3), elektromobilitás (3), nav (3), nfm (3), kár (3), biztonság (3), alulbiztosított (3), fhb (3), jármű (3), mi (3), vienna (3), bankkártya (3), blokklánc (3), bdo (3), nyugdíjpénztár (3), cafeteria (3), mikrobiztosítás (3), gyógyszer (3), trenkwalder (3), erste biztosító (3), befektetési alapok (3), létszámbővítés (3), eredmények (3), foglalkoztatottság (3), k&h biztos jövő index (3), nyaralás (3), gki (3), cig pannónia biztosító (3), internet (3), oecd (3), síbiztosítás (3), nak (3), viszontbiztosító (3), adókedvezmény (3), zöld kártya (3), thomas hladky (2), windisch lászló (2), kerékpár (2), dimenzió egyesület (2), mobilfizetés (2), önvezető autók (2), járműbiztosítás (2), olasz (2), határidők (2), n26 (2), pénz7 (2), clb (2), mentőcsomag (2), pzu (2), németország (2), blokkchain (2), magyar bankszövetség (2), földrengés (2), anglia (2), aig (2), szabályozás (2), nemzetgazdasági minisztérium (2), díjak (2), dróntörvény (2), rekord (2), automatizáció (2), bíróság (2), munkaerő (2), airbnb (2), uber (2), muisz (2), idd (2), unió (2), árfolyamgát (2), aegon magyarország (2), személyi kölcsön (2), omnibus (2), fogyasztóvédelmi index (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), eljárás (2), astra (2), világbank (2), régió (2), román (2), kárbejelentés (2), bdo magyarország (2), terrorfenyegetettség (2), deloitte magyarország (2), ügyfélszolgálat (2), pioneer (2), portfoliohu konferencia (2), Általános egészségbiztosító (2), informatika (2), fenntarthatóság (2), cotar (2), környezettudatosság (2), piac (2), veronai buszbaleset (2), it (2), social media (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), biztosítási piac (2), garancia (2), biztosítótársaság (2), bankszektor (2), fizetés (2), agrár (2), tűzesetek (2), fhb csoport (2), marketing (2), biztosítási díj (2), fejlődő országok (2), ovb (2), korrupció (2), hr (2), atm (2), bűncselekmény (2), luxemburg (2), interjú (2), leépítés (2), zsarolóvírus (2), díj (2), who (2), alapkamat (2), eub (2), ingatlanpiac (2), cyber (2), facebook (2), ukrajna (2), bankráció (2), abi (2), bankbiztosítás (2), flottabiztosítás (2), generali-providencia (2), cig (2), panaszkezelés (2), olaszország (2), dimenzió biztosító (2), technológia (2), unsar (2), ferma (2), kiberbűnözés (2), thm (2), európa (2), gyorshajtás (2), ajánlás (2), paypal (2), egészsébiztosítás (2), budapest bank (2), biztosításközvetítés (2), lopás (2), terror (2), microsoft (2), ausztria (2), infláció (2), baker tilly hungária (2), drágulás (2), kárérték (2), kölcsön (2), ingatlannethu (2), 2017 (2), bnp paribas cardif biztosító (2), kínai biztosítási szektor (2), jégkár (2), jogsértés (2), dublin (2), blockchain (2), értékesítés (2), ey (2), vállalkozás (2), eurostat (2), biztosítás és kockázat (2), pandurics anett (2), zurich (2), gyorsjelentés (2), mezőgazdaság (2), kampány (2), díjnavigátor (2), accenture (2), gazdaság (2), bizalom (2)
Rendezvényajánló
VIII. MABISZ NEMZETKÖZI KONFERENCIA - Digitalizáció és Innováció a biztosításban
Időpont:
2017.11.07 - 2017.11.07
Helyszín:
CORINTHIA HOTEL BUDAPEST 1073 Budapest, Erzsébet körút 43-49.
további információk