Robotok a biztosításban

 2017. június 13., kedd 16:00
A A
Egyre több biztosító, egyre változatosabb területeken alkalmazza a chatbotokat, illetve a mesterséges intelligenciát. Az előzetes eredmények alapján szépen teljesítenek, ami óhatatlanul is felveti a kérdést: van miért aggódnia a biztosítás területén dolgozóknak?

Nincs ugyan még olyan sok iparági példa, de már így is jóval több, mint amennyit gondolnánk. A Fukoku Mutual Life Insurance az elsők egyike volt, ami nagyobb hírverést kapott, miután egészen pontosan 34 alkalmazottjától vált meg, és helyettesítette őket az IBM Watson Explorer névre hallgató mesterséges intelligenciájával. Az AI-ról nem kevesebbet állítanak a japán biztosító képviselői, minthogy az alkalmazott kognitív technológiának köszönhetően képes úgy gondolkodni mint egy ember, és ahhoz hasonlóan értelmezni akár strukturálatlan szöveg, képek, videók és hangfelvételek formájában beérkező adatokat.

Ugyancsak botokat és komplex automatizmusokat alkalmaz a biztosítási startup világ talán legnagyobb nyilvánosságot kapott szereplője, a Lemonade, melynek Maya nevű botja a szerződéskötésben, Jim névre hallgató chatbotja pedig a követeléskezelésben áll az ügyfelek rendelkezésére. De említhetnénk a Geico mobilon elérhető virtuális asszisztensét is, Kate elsősorban tájékoztató funkciót tölt be az elérhető konstrukciókkal kapcsolatban, illetve az SPIXII chatbotját, ami járműbiztosításokat értékesít egyre több uniós országban.

A biztosítók a jelek szerint igyekeznek lépést tartani a kor követelményeivel, ami ismerve az iparág jellemzően lassú reakcióidejét, bizonyos értelemben meglepő. Azonban ha jobban belegondolunk nincs itt semmi turpisság, a minél magasabb szintű automatizáltság ugyanis a szektor több örökletes problémáját is legalábbis részben orvosolni tudja. Ilyen például az emberi hibából eredő problémák valószínűségének visszaszorítása, a bürokrácia és a szükséges munkaerő csökkentése, az ügymenet felgyorsítása és az ügyfelekkel történő kommunikáció. Utóbbi különösen problémás terület, és régóta igen nagy nehézségeket okoz megfelelő kezelése a biztosítóknak, főleg a kárrendezés során. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy ezeknek a technológiáknak a költségvonzata más, a biztosítói értékláncot hasonló mértékben megváltoztató innovációkhoz képest vagy elenyésző, mint például a chatbotok esetében, vagy nagy befektetést igényel – tipikusan a mesterséges intelligencia alkalmazása ilyen – de nagyon gyors megtérülést igényel. Utóbbira tipikus példa a már említett Fukoku biztosító esete, ami AI-tól 30 százalékos hatékonyságnövekedést vár, ami az elbocsátott alkalmazottak költségeinek kiesésével kevesebb, mint két év alatt teljesen megtérültté teszi a 200 millió jen értékű befektetést, ez az időtartam a biztosítási szektorban lényegében semmi.

Visszatérve az ügyfélkapcsolatokra, a legnagyobb érdeklődés értelemszerűen ezt a területet övezi. Az esetek többségében ez egyelőre csak az ügyfélszolgálat tehermentesítését jelenti, azaz a botok jellemzően tájékoztató funkciókat töltenek be. Mielőtt azonban egy legyintéssel elintéznénk ezt, a gyakorlatban a legkisebb változásnak is óriási hatása lehet. A kárigény folyamatok során például az ügyfélmegkeresések 60 százalékát a folyamat státuszának ellenőrzéséről szól. Azaz a károsultak arról érdeklődnek, hogy áll éppen az ügyük, és szükség van-e esetleg bármire a részükről. Innen nézve már könnyen belátható, milyen hatalmas könnyítést jelentene pusztán ennek a részfeladatnak a kiváltása. Minél egyszerűbb feladatokat iktat ki a rendszerből a biztosító, annál több ideje és energiája marad az emberi alkalmazottnak, hogy komplexebb feladatokat tudjon ellátni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a biztosítási ranglétra magasabb fokán állók teljesen biztonságban érezhetik magukat, de egyelőre még nem állnak ugrásra készen azok a mesterséges intelligenciák, melyek legalább olyan jól, vagy jobban képesek lennének megbirkózni a lényegesen bonyolultabb feladatokkal, mint emberi kollégáik. Az óra azonban ketyeg.

Cimkék:
Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Ezt már olvasta?

Digitális forradalom jöhet az egészségügyben

Az e-egészségügyi szolgáltatási rendszerben nem lesz szükség arra, hogy valaki elmenjen...
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
mnb (97), díjbevétel (96), kgfb (93), megtakarítás (92), öngondoskodás (89), nyugdíj (82), életbiztosítás (75), mabisz (73), fogyasztóvédelem (60), katasztrófa (60), bank (57), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (49), gépjármű-biztosítás (48), generali (46), pszáf (44), szolvencia (43), biztosítás (42), ingatlancom (41), káresemény (41), eu (40), hitelezés (38), elemzés (38), utasbiztosítás (36), nem-életbiztosítás (32), bírság (32), swiss re (31), baleseti adó (30), felmérés (30), románia (29), lakásár (29), munich re (28), viharkár (27), kockázat (26), bankraciohu (25), egészségbiztosítás (24), casco (23), kutatás (23), reálhozam (23), hitel (21), felelősségbiztosítás (20), klímaváltozás (19), hitelminősítő (19), brexit (19), eiopa (18), befektetés (18), devizahitel (18), union (18), allianz (18), vagyonbiztosítás (17), k&h (17), lakáshitel (17), csalás (17), roland berger (17), természeti katasztrófa (16), kiberbiztonság (16), groupama (16), pénzügyi szektor (16), magánnyugdíj (16), konferencia (16), balesetbiztosítás (15), autó (15), nyereség (15), felvásárlás (14), aegon (14), cea (14), kkv (14), jelentés (14), cig pannonia (14), nem-élet biztosítás (14), eb (14), ing (14), tőkemegfelelés (13), kína (13), fbamsz (13), nyugdíjbiztosítás (13), uniqa (12), ngm (12), használtautó (12), gépjármű biztosítás (12), gépjármű (12), genertel (12), stressz-teszt (12), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hent (11), k&h biztosító (11), kárigény (11), ingatlan (11), telematika (11), usa (11), hamisítás (11), axa (11), fintech (11), baleset (11), villámkár (10), aviva (10), s&p (10), alkusz (10), groupama biztosító (10), kiberbűnűzés (9), ksh (9), generali csoport (9), kiberbűnözők (9), vig (9), egészségügy (9), otp bank (9), árvíz (9), nn (9), kórház (8), alulbiztosítás (8), mobil (8), bamosz (8), verona (8), közvetítő (8), cig pannónia (8), betörés (8), kötvény (8), hurrikán (8), netriskhu (8), moodys (8), 4life direct (7), lakás (7), vihar (7), otp (7), insurtech (7), akvizíció (7), erste (7), pwc (7), pénztár (7), innováció (7), fitch (7), kiberbiztosítás (7), kaszab attila (7), mkb (7), digitalizáció (7), eset (7), eredmény (7), gdp (7), ey magyarország (7), adósság (7), autóipar (7), ügynök (7), buszbaleset (7), unit-linked (6), közvetítés (6), fejlesztés (6), hannover re (6), adó (6), köbe (6), görögország (6), fagykár (6), munkahely (6), agrárbiztosítás (6), megújuló energia (6), deloitte (6), végtörlesztés (6), kpmg (6), hitelminősítés (6), allianz hungária (6), államkötvény (6), felügyelet (6), big data (5), jövedelem (5), gdpr (5), értékpapírosítás (5), union biztosító (5), tanulmány (5), online (5), netrisk (5), biztosítási szektor (5), vienna life (5), vagyon (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), gender direktíva (5), gfk (5), adatvédelem (5), csőd (5), szerződési jog (5), bróker (5), építőipar (5), lakáspiac (5), am best (5), közlekedés (5), munkanélküliség (5), birság (4), összeolvadás (4), államadósság (4), uniqa biztosító zrt (4), vienna life biztosító (4), green holiday (4), végtörlesztésl (4), iot (4), határidő (4), lakástakarék (4), vienna insurance group (4), közúti baleset (4), századvég (4), bdo (4), qbe (4), insurance europe (4), csok (4), m&a (4), iais (4), nn biztosító (4), aon benfield (4), kárhányad (4), unicredit (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), startup (4), ingatlanpiac (4), profit (4), mastercard (4), lengyelország (4), signal (4), posta (4), elnök (4), aon (4), éghajlatváltozás (4), lloyds (4), válság (4), lakáhitel (3), biztonság (3), integráció (3), betegség (3), k&h biztos jövő index (3), ingatlanbiztosítás (3), nyugdíjpénztár (3), blokklánc (3), kötelező (3), gki (3), elektromobilitás (3), zöld kártya (3), alapkezelő (3), atradius (3), mesterséges intelligencia (3), bankkártya (3), lízing (3), drón (3), nav (3), nfm (3), szolvencia ii (3), szlovákia (3), k&h bank (3), jármű (3), gilyén ágnes (3), eredmények (3), cafeteria (3), kár (3), oktatás (3), cp contact (3), mikrobiztosítás (3), trenkwalder (3), vienna (3), cig pannónia biztosító (3), foglalkoztatottság (3), black friday (3), nak (3), limra (3), magyarország (3), uniqa biztosító (3), erste biztosító (3), adókedvezmény (3), biztosító (3), oecd (3), gyógyszer (3), albérlet (3), viszontbiztosító (3), díjfizetés (3), internet (3), nyaralás (3), hitelintézeti szemle (3), alulbiztosított (3), befektetési alapok (3), mi (3), létszámbővítés (3), mabisz konferencia (3), fhb (3), síbiztosítás (3), amerika (3), aaa auto (3), pénziránytű alapítvány (3), budapest bank (2), kínai biztosítási szektor (2), kárérték (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), agrár (2), cotar (2), microsoft (2), jégkár (2), bnp paribas cardif biztosító (2), social media (2), piac (2), fenntarthatóság (2), uber (2), személyi kölcsön (2), pioneer (2), thomas hladky (2), munkaerő (2), ügyfélszolgálat (2), bdo magyarország (2), kárbejelentés (2), dimenzió egyesület (2), aegon magyarország (2), Általános egészségbiztosító (2), portfoliohu konferencia (2), n26 (2), eljárás (2), olasz (2), windisch lászló (2), járműbiztosítás (2), blokkchain (2), fogyasztóvédelmi index (2), önvezető autók (2), ingatlannethu (2), biztosítási piac (2), anglia (2), dróntörvény (2), földrengés (2), baker tilly hungária (2), deloitte magyarország (2), idd (2), automatizáció (2), unió (2), román (2), veronai buszbaleset (2), környezettudatosság (2), paypal (2), airbnb (2), aig (2), rekord (2), határidők (2), gyorsjelentés (2), bankszektor (2), pénz7 (2), világbank (2), abi (2), cyber (2), it (2), informatika (2), who (2), interjú (2), astra (2), fizetés (2), muisz (2), drágulás (2), accenture (2), terror (2), kerékpár (2), nemzetgazdasági minisztérium (2), díjak (2), árfolyamgát (2), terrorfenyegetettség (2), magyar bankszövetség (2), mentőcsomag (2), németország (2), szabályozás (2), lopás (2), eurostat (2), díj (2), kampány (2), ajánlás (2), gazdaság (2), egészsébiztosítás (2), régió (2), tűzesetek (2), alapkamat (2), bizalom (2), biztosításközvetítés (2), mobilfizetés (2), bíróság (2), clb (2), jogsértés (2), mezőgazdaság (2), unsar (2), pzu (2), európa (2), kiberbűnözés (2), ausztria (2), infláció (2), gyorshajtás (2), korrupció (2), ukrajna (2), facebook (2), atm (2), olaszország (2), panaszkezelés (2), generali-providencia (2), flottabiztosítás (2), bankbiztosítás (2), bűncselekmény (2), hr (2), luxemburg (2), ey (2), értékesítés (2), dublin (2), biztosítás és kockázat (2), vállalkozás (2), fejlődő országok (2), ovb (2), eub (2), zsarolóvírus (2), thm (2), dimenzió biztosító (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), marketing (2), garancia (2), bankráció (2), pandurics anett (2), biztosítási díj (2), omnibus (2), technológia (2), kölcsön (2), fhb csoport (2), biztosítótársaság (2), leépítés (2), díjnavigátor (2), ferma (2), cig (2), zurich (2), blockchain (2), 2017 (2)
Rendezvényajánló
GDPR-EU-adatvédelmi rendelet - Minden cég életét, pénztárcáját érintő változás
Időpont:
2017.12.07 - 2017.12.07
Helyszín:
Budapest, Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, 1148 Örs vezér tere 24. (Mozi bejárat 2. emelet)
további információk