Türelmetlenek vagyunk, ezt be kell ismerni - interjú a Biztosítsd Be Magad esettanulmány verseny győzteseivel - interjú a Biztosítsd be Magad esettanulmány verseny győzteseivel

 2017. november 16., csütörtök 10:00
A A
Hogyan szólítanád meg az Y generációt? - tömören fogalmazva erre a kérdésre keresték a választ pályázataikkal a Case Solvers és a MABISZ közös esettanulmány versenyének indulói. A kétfordulós verseny során nem kisebb feladat hárult a kétfős csapatokra, mint egy kifejezetten fiatalokat megszólító biztosítói stratégia kidolgozása. Az első helyet és az ezzel járó fődíjat végül Czigony Claudia és Juhász Blanka közös munkája érdemelte ki.

Mondanátok pár szót magatokról?

Czigony Claudia: A Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodási és menedzsment alapszakán vagyok harmadéves, emellett pedig a FAKT Szakkollégium Szakmaiságért és Vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke. Tavasszal elvégeztem a Deloitte Üzletviteli tanácsadás kurzusát, szeptember óta tanácsadó gyakornokként dolgozom a cégnél.

Juhász Blanka: Szintén a Corvinus Egyetem Gazdálkodási és menedzsment alapszakán vagyok harmadéves, és ezzel párhuzamosan az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen második éve jogot hallgatok. Ezek mellett a Corvinus Tax Club aktív tagja vagyok, mert az adótanácsadás az, ami igazán érdekel.

Hogyan találkoztatok a versennyel?

CzC: A FAKT és a Case Solvers közt kialakulóban van egy együttműködés. Ennek keretében értesülünk az aktuális versenyekről, meghirdetjük azokat a tagjaink között - így találkoztam a versenykiírással is. Blankával rendszeresen együtt dolgozunk, egyértelmű volt, hogy vele szeretnék elindulni.

A biztosítás azért jellemzően nem az a téma, ami a fiatalabb generációkat érdekli. Mi motivált titeket leginkább?

JB: Nem a nyeremény, hiszen azt nem is ismertük még mikor jelentkeztünk, azt csak később tették közzé. Alapvetően kihívásnak tűnt, szeretünk együtt dolgozni és mindig keressük erre a lehetőségeket. Persze amikor kiderült a nyeremény, az adott egy újabb lökést. A témában sem mozogtunk otthonosan, volt is egy holtpont, de végül sikerült rajta átlendülnünk.

Megkérdezhetem mi volt ez a holtpont? A biztosítási tematikából fakadt?

JB: Inkább csak arról volt szó, hogy mindkettőnknek rengeteg dolga, elfoglaltsága volt abban az időben. Ilyenkor komolyan meg kell fontolnunk milyen feladatokra van még energiánk, hiszen az elvégzett munka minősége sem elhanyagolható. Amint sikerült elmerülni a témában és elkezdtük az érdemi munkát, már nagyon gördülékenyen haladtunk előre. Általában az ötletelést és a megoldás keresésének folyamatát élvezzük leginkább, amikor már csak az utolsó simítások vannak hátra a diasoron, hogy minden vessző és pont a helyére kerüljön, akkor már a lendület sem ugyanolyan.

Szerencsére a pályamunkán ez nem látszott, nagyon profi munka. Vettetek hozzá igénybe külső segítséget, tudtatok beszélni valakivel?

CC: Nem, teljesen önállóan, a saját kutatómunkánkra alapozva készítettük el a prezentációnkat. A szervezőktől nagyon jó forrásanyagot kaptunk, aminek mentén könnyű volt elindulni. Persze a MABISZ honlapját is áttanulmányoztuk.

JB: Az igazsághoz hozzátartozik, hogy lett volna egy konzultációs lehetőség, de ez először elkerülte a figyelmünket, azután pedig nem éreztük szükségesnek. Rendelkezésünkre álltak az Internetes források, így szép fokozatosan ástunk egyre mélyebbre a témában. A prezentációnk egyik pillére például az online marketing stratégia, melyhez alaposan áttanulmányoztuk milyen elemeket építettek be a biztosítók az online jelenlétükbe és azok hogyan működnek.

CC: Közösségi média profilokat elemeztünk ki, applikációkat töltöttünk le. A talált applikációkban sok esetben nem is működött minden, mintha csak félig készek lettek volna. Megvizsgáltuk azt is, hogy a különböző online csatornákon mennyire egységes a biztosítók arculata, illetve milyen tartalmakkal töltik fel ezeket.

Mit tapasztaltatok?

JB: Szinte mindenhol azt láttuk, hogy a gondolat már megszületett, de a kivitelezést nem éreztük az Y generáció igényeinek megfelelőnek. Kevés, vagy nem igazán érdekes a tartalom, nem világos a koncepció, a funkciók nem egyértelműek, de mindenképpen jó irány, hogy erre pénzt áldoznak a biztosítók.

CC: Ha a mi generációnk szemszögéből nézzük például a biztosítócégek YouTube jelenlétét, általában a videóik túl hosszúak, unalmasak, nem ismerjük a szereplőiket, nem hitelesek a korosztályunk számára. A történetek csattanói sem elég erősek. Ha nem végzünk kutatómunkát, valószínűleg nem is jutottunk volna el a videók végéig.

JB: A saját példánkon látjuk, hogy ebben az életszakaszban nem kerülünk kapcsolatba a biztosítókkal, ha nincs ez a verseny, akkor mi sem tettük volna. Éppen ezért az oktatás a pályázatunk másik fontos pillére. Szerintünk lenne tere akár egyetemi keretek között is olyan érdekes előadásokat tartani a biztosítók részéről, ami révén közelebb kerülhetnének az egyetemisták ehhez az iparághoz. De akár egy ilyen pályázat, verseny is jó eszköz lehet a figyelem felkeltésére. Persze sok múlik az előadón, az előadáson, de mivel a Corvinus nagyon nyitott az ilyen lehetőségekre, tapasztalatból tudjuk, hogy egy magasabb pozícióban dolgozó ember látogatására megtelnek az előadók érdeklődőkkel. Szerintem csak kreativitás kérdése, hogy amit beviszünk az egyetemre az maradandó nyomot hagyjon a hallgatóságban.

Említettétek az influencereket, illetve a pályázati anyagotokban is szántok nekik szerepet. Találtatok azért pozitív példákat is? Olyan személyiségeket, akik meg tudják szólítani a korotokbelieket?

CC: Nem igazán. Sebestyén Balázs volt az, aki megközelítette az elképzelésünket, de mi rádiót már legfeljebb csak autóban hallgatunk. Volt olyan is, akit egyáltalán nem ismertünk fel. Mi reklámarcnak a stratégiánkban Istenes Bencét választottuk, mivel a mi korosztályunk az ő műsorán nőtt fel a Viva tv-n.

JB: A kampányarcok megválasztásán túl az is fontos lenne, hogy a videó, amiben szerepeltetjük őket ne legyenek nagyon hosszúak. Továbbmegyek, kifejezetten rövid reklámokra vágyunk. Három-négy perces videókat nem nézünk meg, mi ennél türelmetlenebbek vagyunk, ezt be kell ismerni.

Milyen hosszú az, amit még hajlandóak vagytok megnézni?

CC: 30 másodperc. Maximum.

JB: A YouTube videók előtti, csak pár másodperc után átugorható reklámokon tapasztaljuk meg a leginkább, hogy már a 10 másodpercet is alig tudjuk kivárni, ha azalatt nincs valami csattanó, vagy bármi, ami felkelti az érdeklődésünket.

Evezzünk kicsit más vizekre. Ti szoktatok biztosítást kötni?

CC: Lényegében most kerültem először kapcsolatba a biztosításokkal. A kivétel talán az utasbiztosítás, de ebben annak is nagy szerepe van, hogy a mobilszolgáltatók sztenderd, a határ átlépésekor küldött üzeneteiben felhívják rájuk a figyelmet. Ezen kívül, ami még eszembe jut, ha biztosításra gondolok, az az új műszaki cikkekhez vásárolható kiterjesztett garancia, ami ugyan nem biztosítás, de az elv kicsit hasonló. Az ilyen, jellemzően nagy értékű készülékekre igénybe vehető extra védelmet nagyon jó lehetőségnek tartom.

JB: Az én családomban az utasbiztosítás bevett gyakorlat, ebben nyilván az is közrejátszik, hogy már volt rá szükség sajnálatos módon. Emellett volt egy életbiztosításom is, ami 18 éves koromban járt le. Nyilván ez nem az én döntésem volt, hanem a szüleim kötötték, de nagyon jó hogy megtették. Így most van egy olyan alapom, hátterem, amit befektethetek vagy legalább váratlan helyzetekre ad egy kis biztonságot.

CC: Igazából eddig eszembe sem jutott szétnézni egy biztosító honlapján, hogy milyen lehetőségeket nyújtanak, pedig kifejezetten tudatosnak tartom magam. A mostani élethelyzetemben sokkal valószínűbbnek tartom, hogy előbb fogok lakáskasszát igénybe venni, mint bármilyen biztosítást.

JB: Én azért a nyugdíjbiztosításon erősen gondolkodom, de ebben szerepe van egy tanáromnak is, aki folyamatosan azt sulykolta belénk, hogy már neki sem lesz nyugdíja, hát még nekünk. Ez azért elgondolkodtatott, viszont ez sem történt volna meg, ha nincs valaki a közvetlen környezetemben, aki révén felmerült a téma.

CC: Szeptember óta dolgozom, azóta van önálló keresetem és lettem anyagilag független a szüleimtől. Most tartok ott, hogy egyáltalán elkezdtem gondolkodni a biztosításokon, az előtakarékosságon. Amíg a saját költségeimet nem én álltam, addig ez fel sem merült.

Nyilván számít az önálló egszisztencia, de biztos vannak olyan vásárlási döntések, amiket ti hoztok meg. Ilyenkor hogyan tájékozódtok?

JB: Először mindig az ismerőseimet kérdezem meg, az ő véleményüket kérem ki. Ennek persze van egy olyan buktatója is, hogy ha negatív véleménnyel találkozom, akkor hajlamos vagyok azonnal elvetni a dolgot, pedig könnyen lehet, hogy az én igényeimnek abszolút megfelelt volna például az adott műszaki cikk. Utána az Interneten nézek szét, az ottani véleményeket, tapasztalatokat olvasom el.

CC: Ha utazásról van szó, akkor szerintem nagyon jól működnek a Tripadvisorhoz hasonló szolgáltatások. Az ilyen felületeken megjelenő, közvetlen tapasztalatokra alapozott véleményekre alapozva gyakran hozunk döntéseket.

Mit szólnátok hozzá, ha ezt az informálódást például chatbot is segítené?

CC: Ezt abszolút reális lehetőségnek látom. A munkám kapcsán találkoztam egy ausztrál bank szolgáltatásával, ami nagyon jól megmutatta, hogyan tud működni egy komoly pénzügyi szolgáltatás is ezen keresztül. A szabadidőmben is egyre többet találkozom chatbotokkal, amik ugyan elég egyszerűek, de nagyon gyorsan képesek működni. Összességében úgy gondolom sok múlik azon, hogyan van beprogramozva, illetve mennyire jól átgondolt.

A biztosítók jelenleg nagyon komoly erőfeszítéseket tesznek, hogy újragondolják működésüket, új típusú biztosításokat kínáljanak. Hallottatok már esetleg a P2P biztosításokról, ahol az ügyfél bizonyos korlátok között maga dönthet arról, kikkel vállal kockázati közösséget? Mit gondoltok ezekről?

JB: Még nem találkoztam ezzel, de első hallásra nem igazán szimpatikus. Más élethelyzetben, családosok esetében, ahol már megjelenik a másokért való felelősségvállalás, inkább elképzelhetőnek tartom, de az meg már az X generáció, nem az Y. Huszonéves fiatalokkal, még barátokkal sem szívesen vágnék bele hasonlóba, inkább potenciális feszültségforrás, ami akár az emberi kapcsolatok rovására is mehet.

CC: Ráadásul a barátság, ismeretség szerintem nem feltétlen elég ahhoz, hogy minden téren maximálisan megbízzunk a másikban.

JB: Úgy gondolom, hogy ebben a korban még az emberek félnek olyan döntést meghozni, ami ekkora felelősséggel jár. Már túl vagyunk az első pár ilyen döntésen, hiszen nagyjából kitaláltuk, merre szeretnénk menni, mivel akarunk majd foglalkozni, mit kell ehhez tanulnunk. De a pénzügyek azért más terep, bízzuk olyanra, aki tényleg ért hozzá, és van tapasztalata a témában.

Érdekes hogy az egyéni felelősség kérdésére lyukadtunk ki. Azt mondjátok, hogy pályakezdőként akár még szimpatikusabb is lehet egy olyan munkáltató, ami kevesebbet fizet ugyan, de nyugdíjtámogatást kínál, akár intézve is azt helyettetek?

CC: Egyértelműen igen. Óriási könnyebbség, ha ezt nem nekem kell intéznem. Így tudom, hogy az összeg biztos helyen van és fontos, értelmes célja van – ráadásul anélkül, hogy hozzáértem volna.

JB: Olvastam erről, hogy az embereknek nehéz saját magának beosztani a pénzt, főleg hosszú távon. Nekem is jobban tetszene egy ilyen munkaadó, főleg ha eleve megbízom benne, ami mondjuk nem hátrány, ha már nála szeretnék dolgozni. Persze biztos vannak nagyon fegyelmezett, tudatos emberek, de nagy általánosságban nem hiszem, hogy ez lenne jellemző.

CC: Kicsit olyan ez, mint a bankkártyás fizetés. Hajlamosak vagyunk többet költeni, mert nincs meg az azonnali visszacsatolás, mint a készpénznél. Ha a mi kezünkben van a döntés minden hónapban, akkor biztosan mindig lenne más elképzelésünk az összeg elköltésére. Állandóan lenne valami, ami „most még belefér” – azt gondolnánk, majd jövő hónapban többet teszünk félre. Aztán persze nem így lesz.

JB: Ezzel együtt azt is gondolom, hogy tudatosság és felelősségvállalás szempontjából is sokat számít egyrészt a családi háttér, hogy mit hozunk otthonról, vagy hogy egyetemisták vagyunk, és nyilván az életkor is. Leginkább biztosan az határozza meg, hogy milyen helyzetben kell épp helyt állni.

Ha eljön az a pont az életetekben, ha ennek a helytállásnak a biztosítás is szerves része lesz, akkor kihez fogtok fordulni? Hagyományos biztosítóhoz, vagy valamilyen új, fiatalos, még friss piaci szereplőhöz?

 JB: Mindenképpen régi, nagy biztosítóhoz, amiről már hallottunk. Egy biztosító, ami már évtizedek óta működik, biztosan követett már el hibákat, és ezért akad róla negatív vélemény is.

 CC: Én is szívesebben megyek egy hagyományos biztosítóhoz. Egy pár éves cégnek is lehetnek jó ötletei és szolgáltatásai, de úgy gondolom, azok használatba vételével még érdemes várni. Ha egy cég már 20 éve van jelen a piacon, az nem véletlen.

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
mnb (132), megtakarítás (106), kgfb (104), díjbevétel (99), öngondoskodás (97), nyugdíj (92), életbiztosítás (79), mabisz (77), fogyasztóvédelem (66), bank (63), katasztrófa (60), eu (57), generali (52), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (52), felmérés (51), ksh (50), gépjármű-biztosítás (48), kutatás (47), ingatlancom (46), elemzés (46), biztosítás (44), pszáf (44), utasbiztosítás (44), szolvencia (43), káresemény (43), hitelezés (41), lakásár (36), bírság (35), nem-életbiztosítás (34), lakáshitel (33), casco (32), swiss re (31), románia (30), baleseti adó (30), kockázat (29), munich re (28), egészségbiztosítás (28), felelősségbiztosítás (28), viharkár (28), építőipar (27), klímaváltozás (26), k&h (25), hitel (25), bankraciohu (25), növekedés (25), allianz (25), eurostat (23), gdp (23), reálhozam (23), brexit (23), nyereség (22), befektetés (22), union (21), egészségügy (21), ingatlan (20), aegon (20), természeti katasztrófa (20), lakásépítés (20), turizmus (20), groupama (20), konferencia (20), hitelminősítő (20), fintech (19), kína (19), kiberbiztonság (19), devizahitel (18), baleset (18), ngm (18), roland berger (18), eiopa (18), csalás (18), digitalizáció (17), vagyonbiztosítás (17), kkv (17), autó (16), pénzügyi szektor (16), infláció (16), munkanélküliség (16), balesetbiztosítás (16), felvásárlás (16), magánnyugdíj (16), uniqa (15), nyugdíjbiztosítás (15), cea (14), cig pannonia (14), fbamsz (14), ing (14), eb (14), nem-élet biztosítás (14), jelentés (14), genertel (13), innováció (13), tőkemegfelelés (13), ingatlanpiac (13), használtautó (13), gépjármű (13), stressz-teszt (12), usa (12), gépjármű biztosítás (12), gazdasági növekedés (12), telematika (12), profit (12), bankkártya (12), k&h biztosító (12), axa (12), alkusz (11), gki (11), nn (11), önvezető autó (11), tanulmány (11), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hamisítás (11), groupama biztosító (11), kárigény (11), lakáspiac (11), hent (11), vig (11), előrejelzés (11), árvíz (11), cig pannónia (11), jövedelem (10), generali csoport (10), aviva (10), hurrikán (10), csok (10), villámkár (10), s&p (10), négyzetméterár (10), idegenforgalom (10), insurtech (10), nav (9), euroövezet (9), adó (9), moodys (9), netriskhu (9), kiberbűnűzés (9), deloitte (9), kiberbűnözők (9), otp bank (9), otp (9), oecd (9), union biztosító (9), hitelfelvétel (9), autóipar (8), pwc (8), mkb (8), pénztár (8), fejlesztés (8), erste (8), kórház (8), fogyasztás (8), kötvény (8), albérlet (8), bamosz (8), prognózis (8), verona (8), mobil (8), ügynök (8), nyugdíjpénztár (8), adósság (8), biztosítási piac (8), közvetítő (8), eredmény (8), alulbiztosítás (8), betörés (8), netrisk (8), kaszab attila (7), használt lakás (7), kötelező (7), vienna life (7), kpmg (7), készpénz (7), kár (7), vihar (7), kiberbiztosítás (7), lakás (7), lengyelország (7), ey magyarország (7), vagyon (7), fitch (7), cig (7), határidő (7), ingatlanár (7), startup (7), eset (7), államkötvény (7), buszbaleset (7), akvizíció (7), idd (7), 4life direct (7), online (7), munkaerőpiac (7), budapest (7), gdpr (7), közlekedés (7), cafeteria (6), cafetéria (6), munkahely (6), közvetítés (6), unit-linked (6), bróker (6), hozam (6), nn biztosító (6), fagykár (6), állami támogatás (6), allianz hungária (6), fizetés (6), osztalék (6), lakástakarék (6), csőd (6), felügyelet (6), hannover re (6), hitelminősítés (6), végtörlesztés (6), megújuló energia (6), mezőgazdaság (6), nemzeti agrárgazdasági kamara (6), adatvédelem (6), görögország (6), belföldi turizmus (6), munkaerőhiány (6), elektromos autó (6), export (6), lakossági megtakarítás (6), juttatás (6), agrárbiztosítás (6), kiskereskedelem (6), köbe (6), unicredit (6), big data (5), am best (5), áremelkedés (5), nyesz (5), új lakás (5), gfk (5), vienna life biztosító (5), gender direktíva (5), államadósság (5), szerződési jog (5), duna house (5), lakossági hitel (5), erste biztosító (5), ajánlás (5), fhb (5), mezőgazdasági biztosítás (5), ipari termelés (5), biztosítási szektor (5), mobilfizetés (5), otp nyugdíjpénztár (5), lízing (5), síbiztosítás (5), éghajlatváltozás (5), bér (5), ingatlanbiztosítás (5), válság (5), szabályozás (5), bankráció (5), logisztika (5), drágulás (5), személyi kölcsön (5), mastercard (5), signal (5), költségvetés (5), átlagjövedelem (5), összeolvadás (5), black friday (5), világbank (5), értékpapírosítás (5), insurance europe (4), uber (4), uniqa biztosító zrt (4), európai bizottság (4), bdo (4), kátyú (4), végtörlesztésl (4), hiány (4), századvég (4), atradius (4), iot (4), green holiday (4), húsvét (4), tbsz (4), családi ház (4), drón (4), nfm (4), mge (4), import (4), klímavédelem (4), varga mihály (4), pandurics anett (4), vienna insurance group (4), jégkár (4), magán egészségügyi ellátás (4), kedvezményes áfa (4), hálapénz (4), egészségügyi ellátás (4), kátyúkár (4), magyarország (4), tállai andrás (4), datahouse (4), mesterséges intelligencia (4), magán nyugdíjpénztár (4), okostelefon (4), külföldi munkavállalás (4), foglalkoztatottság (4), piaci részesedés (4), birság (4), állampapír (4), ügyfélélmény (4), posta (4), elnök (4), gyógyszer (4), betegség (4), m&a (4), oktatás (4), kártérítés (4), biztosításközvetítés (4), internet (4), németország (4), thm (4), aon (4), iais (4), adókedvezmény (4), aon benfield (4), díjfizetés (4), népességfogyás (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), qbe (4), önkéntes nyugdíjpénztár (4), lloyds (4), közúti baleset (4), egyesülés (4), részvény (4), kárhányad (4), biztosító (4), szlovákia (4), gvh (3), n26 (3), interjú (3), nyaralás (3), mabisz konferencia (3), ausztria (3), lakásárak (3), lakossági fogyasztás (3), y generáció (3), carsharing (3), zöld kártya (3), elektromobilitás (3), fogyasztási hitel (3), it (3), minimálbér (3), intrum justitia (3), zurich (3), autómegosztás (3), népesség (3), magánkórház (3), online vásárlás (3), leépítés (3), biztosítási díj (3), európai unió (3), budapest bank (3), befektetési alapok (3), díjemelkedés (3), mtÜ (3), viszontbiztosító (3), államháztartás (3), létszámbővítés (3), alapkezelő (3), pénziránytű alapítvány (3), újlakás-építési piac (3), anglia (3), forint (3), eredmények (3), aaa auto (3), orvoshiány (3), kibertámadás (3), eladás (3), limra (3), átlagéletkor (3), kátyúbiztosítás (3), fundamenta (3), pályázat (3), gépjárműpark (3), cp contact (3), k&h bank (3), bankszámla (3), psd2 (3), gyógyturizmus (3), uniqa biztosító (3), robot (3), hosszú hétvége (3), adóbevallás (3), cib (3), veronai buszbaleset (3), alulbiztosított (3), dízelautó (3), orfk (3), munkaerő (3), korrupció (3), lakástakarékpénztár (3), díj (3), gilyén ágnes (3), integráció (3), államháztartási hiány (3), muisz (3), jelzáloghitel (3), k&h biztos jövő index (3), lakásvásárlás (3), bruttó átlagkereset (3), jogsértés (3), nak (3), bíróság (3), hitelintézeti szemle (3), mikrobiztosítás (3), 2017 (3), háztartás (3), cig pannónia biztosító (3), imf (3), trenkwalder (3), szállodaépítés (3), teszt (3), magyar bankszövetség (3), nemzetgazdasági minisztérium (3), lakáhitel (3), erste bank (3), kiadás (3), használtautó-import (3), telenor (3), mi (3), újautó-értékesítés (3), dróntörvény (3), lakáseladás (3), használt autó (3), munkajövedelem (3), bankrendszer (3), karácsony (3), egészségpénztár (3), revolut (3), facebook (3), webáruház (3), ingatlanértékesítés (3), újautó-eladás (3), bankbiztosítás (3), blokklánc (3), jármű (3), szÉp-kártya (3), amerika (3), munkabér (3), értékesítés (3), törlesztőrészlet (3), hr (3), átlagkereset (3), autóeladás (3), vienna (3), online kereskedelem (3), szolvencia ii (3), utazás (3), biztonság (3), litvánia (2), deficit (2), kid (2), előzetes adatok 2017 (2), bizalom (2), leányvállalatok (2), adatkezelés (2), bankbetét (2), régiós növekedés (2), díjnövekedés (2), táppénz (2), atm (2), bankfiók (2), ipar (2), kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (2), agglomeráció (2), mobiltelefon (2), világgazdaság (2), unió (2), nfsz (2), bulinegyed (2), éves jövedelem (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), lakástűz (2), üvegházhatás (2), társadalombiztosítás (2), blokkchain (2), biztosítótársaság (2), álláskereső (2), olasz (2), hitelállomány (2), mentőcsomag (2), járműbiztosítás (2), who (2), acea (2), informatika (2), magyar lízingszövetség (2), panaszkezelés (2), nemzetgazdasági miniszter (2), generali-providencia (2), németh dávid (2), bnp paribas cardif biztosító (2), fhb csoport (2), nagyváros (2), környezetvédelem (2), biztosítás és kockázat (2), pew research center (2), flottabiztosítás (2), ipari termelői ár (2), magyar nemzeti bank (2), magyar közút (2), ey (2), kiberbűnözés (2), mkb bank (2), ilo (2), cselekvési terv (2), accenture (2), gki konjunktúraindex (2), kínai biztosítási szektor (2), európa (2), gyorshajtás (2), pénz7 (2), terrorfenyegetettség (2), ukrajna (2), jegybank (2), világgazdasági fórum (2), szerződés (2), időjárás (2), lakásépítési boom (2), ovb (2), ajándék (2), régió (2), alapkamat (2), kárérték (2), portfoliohu konferencia (2), foglalkoztatás (2), újlakás-építés (2), versenytörvény (2), lopás (2), euróövezet (2), eu-támogatás (2), vállalkozás (2), microsoft (2), capital economics (2), szegénység (2), felszámolás (2), beutazás (2), blockchain (2), újlakás-ár (2), piktogram (2), tőzsde (2), életjáradék (2), autóbérlés (2), társasház (2), halálos gázolás (2), davos (2), áfa (2), gépjármű-értékesítés (2), törlesztés (2), forgalom (2), luxemburg (2), dublin (2), fedezet (2), nettó átlagkereset (2), theresa may (2), airbnb (2), kerékpár (2), külkereskedelmi többlet (2), nit hungary (2), átlag jövedelem (2), start-up (2), olaszország (2), pzu (2), ekb (2), aig (2), hitelkártya (2), paypal (2), kamat (2), zsarolóvírus (2), statisztika (2), bűncselekmény (2), unsar (2), egészsébiztosítás (2), waberer (2), ltp (2), robotizáció (2), eladósodás (2), gazdaság (2), 2017-es év (2), deviza (2), magyar utazási irodák szövetsége (2), közösségi finanszírozás (2), 2018 (2), támogatás (2), gdp-növekedés (2), nyugdíj-biztosítás (2), rekord (2), változó kamatozás (2), flotta (2), árfolyam (2), dimenzió biztosító (2), kiskereskedelmi forgalom (2), fúzió (2), román (2), készház (2), eu-átlag (2), adójóváírás (2), vállalati hitel (2), dimenzió (2), euro (2), ügyfélszolgálat (2), aegon magyarország (2), díjnavigátor (2), fogyasztóvédelmi index (2), betét (2), ipsos (2), bdo magyarország (2), coface (2), terror (2),  (2), vásárlás (2), díjak (2), szigorítás (2), e-kereskedelem (2), határidők (2), biztos jövő index (2), clb (2), ingatlannethu (2), fogyasztói ár (2), választás (2), toyota (2), energiafelhasználás (2), kiadások (2), horvátország (2), webkereskedelem (2), deloitte magyarország (2), bevándorlás (2), kölcsön (2), omnibus (2), autópiac (2), magánegészségügyi szolgáltatás (2), marketing (2), gyógyszeripar (2), gépjárműpiac (2), külkereskedelem (2), biztositashu (2), etikus életbiztosítás (2), szerződéses feltétel (2), garancia (2), termelés (2), földrengés (2), mobiltárca (2), cig emabit (2), technológia (2), központi költségvetés (2), közgyűlés (2), bnp paribas cardif (2), anyagköltségalapanyagár (2), munkaerőköltség (2), környezettudatosság (2), fenntarthatóság (2), zöld energia (2), energiahatékonyság (2), social media (2), thomas hladky (2), windisch lászló (2), vállalati hitelezés (2), eub (2), bankszektor (2), várható élettartam (2), kormányprogram (2), egészség (2), dimenzió egyesület (2), posta biztosító (2), pioneer (2), finanszírozás (2), astra (2), önvezető autók (2), házasságkötés (2), miniszterelnökség (2), vásárlóerő (2), green holidays (2), agrár (2), kampány (2), mkb-pannónia (2), felsőoktatás (2), cotar (2), okos telefon (2), tesla (2), ferma (2), egyszerű bejelentés (2), cyber (2), okos szemüveg (2), szolgáltatás (2), piac (2), eljárás (2), bizalmi index (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), használtautó-eladás (2), gyorsjelentés (2), baker tilly hungária (2), abi (2), közlekedési baleset (2), automatizáció (2), develor (2), árfolyamgát (2), home office (2), tűzkár (2), enet (2), gépjárműkár (2), upc (2), oroszország (2), vodafone (2), áfa-csökkentés (2), kárbejelentés (2), bérleti díj (2), tűzesetek (2), úti cél (2), fejlődő országok (2), kh (2), élelmiszer (2), Általános egészségbiztosító (2), halálozás (2), helyettesítési ráta (2), életszínvonal (2)
Rendezvényajánló
GDPR-EU-adatvédelmi rendelet - Minden cég életét, pénztárcáját érintő változás
Időpont:
2017.12.07 - 2017.12.07
Helyszín:
Budapest, Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, 1148 Örs vezér tere 24. (Mozi bejárat 2. emelet)
további információk