Újabb szereplő száll be az önvezető autók versenyébe

 2017. április 6., csütörtök 9:00
A A
Új szintre emelte együttműködését a Daimler és a Robert Bosch. A prémium kategóriás autók világelső gyártójának, illetve a világ legnagyobb autóipari beszállítójának legújabb kooperációja kifejezetten az önjáró autók, „robot-taxik” szegmensét célozza meg.

Ezzel a lépéssel igen nagy piaci erővel rendelkező vetélytársat kaptak az olyan cégek, mint például az Uber vagy a Didi, melyek ugyancsak önvezető autók fejlesztésén dolgoznak. Egyúttal egyre világosabban kezd kirajzolódni az a trend, mely szerint az autógyártók és a tech cégek egyre nagyobb része úgy látja, a nem is olyan távoli jövőben a fogyasztók jelentős része az alkalmi használatot fogja preferálni a saját autó vásárlása helyett. A Daimler persze nem új szereplő ebben a szegmensben, egy ideje már dolgozik azon, hogy saját autonóm autó koncepciót dobjon piacra, lehetőleg minél gyorsabban. Ez utóbbi megállapítás lényegében a Bosch kooperáció kulcsa, azzal ugyanis, hogy a szükséges algoritmusok és szoftverek fejlesztését újdonsült partnerére bízza, jelentős erőforrásokat tud átcsoportosítani a feladat mérnöki oldalára, jelentősen felgyorsítva ezzel a fejlesztést, akár évekkel előrehozva annak végét.

Az új autóról sokat ugyan nem tudni, de egyértelműen az alkalmi, városi utasszállítást célozzák meg vele, nem saját használatra készülő járműről van szó, sokkal inkább a klasszikus taxitársaságok, illetve az új generációs városi személyszállító szolgáltatások – mint amilyen például a már említett Uber, a Didi, vagy épp a Lyft – számára jelent majd konkurenciát. Hogy mikor? A Daimler állítása szerint a következő évtizedre már készen is állhat a rendszer, reményei szerint jelentős szeletet kihasítva az akkorra már igen szépre hízó autonóm-autó piacból. A Goldman Sachs jelentése ezt 2015-ben 3 milliárd dolláros nagyságúra értékelte, de ebbe a számba természetesen a teljesen önjáró autók mellett az új generációs vezetési asszisztencia-szolgáltatásokat is bele kell számolni. Az előrejelzések szerint ennek a piacnak a nagysága 2025-re 96 milliárd dollárra, 2035-re 290 milliárd dollárra fog nőni.

Egyesek szerint azonban a növekedés még ennél is nagyobb lehet. Az egyre élesedő verseny arra kényszeríti az autógyártókat, hogy szakítsanak korábbi stratégiájukkal, mely keretében az egyes asszisztencia funkciók fokozatos és folyamatos fejlesztése útján jutnak el a magát emberi beavatkozás nélkül vezetni képes autókig. Ez a tempó már nem elég, ennél radikálisabb megközelítésre van szükség, ami a közeljövőben egyre több tech cég – autógyártó kooperációt fog eredményezni, illetve eredményezett már most is. A Daimlerhez tartozó Mercedes-Benz egyik legnagyobb hagyományos riválisa, a BMW az Intellel lépett szövetségre, és 2021-re tervezi kihozni első autonóm-autóit, utóbbi pedig 15,3 milliárd dollárért felvásárolta a Mobileye-t, egy kifejezetten autonóm járműtechnológiára specializálódott izraeli céget. Más tech vállalatok is megkezdték a helyezkedést, az Intel rivális Qualcomm 47 milliárd dollárért vásárolta fel a holland, autóipari chipeket gyártó NXP-t.

A Daimlert sem kell félteni, hiszen újdonsült partnerük, a Bosch már jelenleg is világ legnagyobb beszállítójának számít az új generációs asszisztencia rendszerek területén, ráadásul nemrégiben szövetségre lépett az amerikai Nvidiával is egy önvezető autó vezérlését lehetővé tévő számítógép fejlesztése erejéig. Az Nvidia emellett külön kooperál a Mercedes-Benzzel és az ugyancsak autóipari beszállító ZF-el is.

A Daimler-Bosch együttműködés részletei érthető módon nem ismertek, de azt tudni, hogy korábban a Mercedesnél két csapat dolgozott egymással párhuzamosan két különböző koncepción, ez vélhetően így is marad. Az első a hagyományos úton halad, azaz a jelenleg létező járművek autonóm képességeit terjeszti ki fokozatosan, ennek eredménye lett például a Mercedes E-Class, ami beavatkozás nélkül képes haladni az autópályákon, ugyanabban a sávban maradva, tartva a követési távolságot, megvalósítva ezzel a „2. autonómia szintet”. A másik koncepció ezzel szemben a radikálisabb úton halad, és eleve az 5. szintet célozza meg, melyben már a sofőr lényegében értelmét veszti, nem szükséges sem aktiválnia, sem felügyelnie a kisegítő rendszereket, kvázi utasként teljesen az önvezérlő autóra bízza magát.

Aki a nagyon távoli jövőként képzeli el, hogy az utakat ellepjék az önvezető autók, az nagyon téved. A Daimler tervei szerint 2020 és 2025 között nem prototípusokra, hanem működő szolgáltatásra lehet számítani. A jelenlegi elképzelések szerint először csak egy-egy városban lenne elérhető a „robot-taxi szolgáltatás”, ami a működési körzetek kiszélesítésével fokozatosan terjeszkedik majd tovább.

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
mnb (97), díjbevétel (96), kgfb (93), megtakarítás (92), öngondoskodás (89), nyugdíj (82), életbiztosítás (75), mabisz (73), fogyasztóvédelem (60), katasztrófa (60), bank (57), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (49), gépjármű-biztosítás (48), generali (46), pszáf (44), szolvencia (43), biztosítás (42), ingatlancom (41), káresemény (41), eu (40), hitelezés (38), elemzés (38), utasbiztosítás (36), nem-életbiztosítás (32), bírság (32), swiss re (31), baleseti adó (30), felmérés (30), románia (29), lakásár (29), munich re (28), viharkár (27), kockázat (26), bankraciohu (25), egészségbiztosítás (24), casco (23), kutatás (23), reálhozam (23), hitel (21), felelősségbiztosítás (20), klímaváltozás (19), hitelminősítő (19), brexit (19), eiopa (18), befektetés (18), devizahitel (18), union (18), allianz (18), vagyonbiztosítás (17), k&h (17), lakáshitel (17), csalás (17), roland berger (17), természeti katasztrófa (16), kiberbiztonság (16), groupama (16), pénzügyi szektor (16), magánnyugdíj (16), konferencia (16), balesetbiztosítás (15), autó (15), nyereség (15), felvásárlás (14), aegon (14), cea (14), kkv (14), jelentés (14), cig pannonia (14), nem-élet biztosítás (14), eb (14), ing (14), tőkemegfelelés (13), kína (13), fbamsz (13), nyugdíjbiztosítás (13), uniqa (12), ngm (12), használtautó (12), gépjármű biztosítás (12), gépjármű (12), genertel (12), stressz-teszt (12), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hent (11), k&h biztosító (11), kárigény (11), ingatlan (11), telematika (11), usa (11), hamisítás (11), axa (11), fintech (11), baleset (11), villámkár (10), aviva (10), s&p (10), alkusz (10), groupama biztosító (10), kiberbűnűzés (9), ksh (9), generali csoport (9), kiberbűnözők (9), vig (9), egészségügy (9), otp bank (9), árvíz (9), nn (9), kórház (8), alulbiztosítás (8), mobil (8), bamosz (8), verona (8), közvetítő (8), cig pannónia (8), betörés (8), kötvény (8), hurrikán (8), netriskhu (8), moodys (8), 4life direct (7), lakás (7), vihar (7), otp (7), insurtech (7), akvizíció (7), erste (7), pwc (7), pénztár (7), innováció (7), fitch (7), kiberbiztosítás (7), kaszab attila (7), mkb (7), digitalizáció (7), eset (7), eredmény (7), gdp (7), ey magyarország (7), adósság (7), autóipar (7), ügynök (7), buszbaleset (7), unit-linked (6), közvetítés (6), fejlesztés (6), hannover re (6), adó (6), köbe (6), görögország (6), fagykár (6), munkahely (6), agrárbiztosítás (6), megújuló energia (6), deloitte (6), végtörlesztés (6), kpmg (6), hitelminősítés (6), allianz hungária (6), államkötvény (6), felügyelet (6), big data (5), jövedelem (5), gdpr (5), értékpapírosítás (5), union biztosító (5), tanulmány (5), online (5), netrisk (5), biztosítási szektor (5), vienna life (5), vagyon (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), gender direktíva (5), gfk (5), adatvédelem (5), csőd (5), szerződési jog (5), bróker (5), építőipar (5), lakáspiac (5), am best (5), közlekedés (5), munkanélküliség (5), birság (4), összeolvadás (4), államadósság (4), uniqa biztosító zrt (4), vienna life biztosító (4), green holiday (4), végtörlesztésl (4), iot (4), határidő (4), lakástakarék (4), vienna insurance group (4), közúti baleset (4), századvég (4), bdo (4), qbe (4), insurance europe (4), csok (4), m&a (4), iais (4), nn biztosító (4), aon benfield (4), kárhányad (4), unicredit (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), startup (4), ingatlanpiac (4), profit (4), mastercard (4), lengyelország (4), signal (4), posta (4), elnök (4), aon (4), éghajlatváltozás (4), lloyds (4), válság (4), lakáhitel (3), biztonság (3), integráció (3), betegség (3), k&h biztos jövő index (3), ingatlanbiztosítás (3), nyugdíjpénztár (3), blokklánc (3), kötelező (3), gki (3), elektromobilitás (3), zöld kártya (3), alapkezelő (3), atradius (3), mesterséges intelligencia (3), bankkártya (3), lízing (3), drón (3), nav (3), nfm (3), szolvencia ii (3), szlovákia (3), k&h bank (3), jármű (3), gilyén ágnes (3), eredmények (3), cafeteria (3), kár (3), oktatás (3), cp contact (3), mikrobiztosítás (3), trenkwalder (3), vienna (3), cig pannónia biztosító (3), foglalkoztatottság (3), black friday (3), nak (3), limra (3), magyarország (3), uniqa biztosító (3), erste biztosító (3), adókedvezmény (3), biztosító (3), oecd (3), gyógyszer (3), albérlet (3), viszontbiztosító (3), díjfizetés (3), internet (3), nyaralás (3), hitelintézeti szemle (3), alulbiztosított (3), befektetési alapok (3), mi (3), létszámbővítés (3), mabisz konferencia (3), fhb (3), síbiztosítás (3), amerika (3), aaa auto (3), pénziránytű alapítvány (3), budapest bank (2), kínai biztosítási szektor (2), kárérték (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), agrár (2), cotar (2), microsoft (2), jégkár (2), bnp paribas cardif biztosító (2), social media (2), piac (2), fenntarthatóság (2), uber (2), személyi kölcsön (2), pioneer (2), thomas hladky (2), munkaerő (2), ügyfélszolgálat (2), bdo magyarország (2), kárbejelentés (2), dimenzió egyesület (2), aegon magyarország (2), Általános egészségbiztosító (2), portfoliohu konferencia (2), n26 (2), eljárás (2), olasz (2), windisch lászló (2), járműbiztosítás (2), blokkchain (2), fogyasztóvédelmi index (2), önvezető autók (2), ingatlannethu (2), biztosítási piac (2), anglia (2), dróntörvény (2), földrengés (2), baker tilly hungária (2), deloitte magyarország (2), idd (2), automatizáció (2), unió (2), román (2), veronai buszbaleset (2), környezettudatosság (2), paypal (2), airbnb (2), aig (2), rekord (2), határidők (2), gyorsjelentés (2), bankszektor (2), pénz7 (2), világbank (2), abi (2), cyber (2), it (2), informatika (2), who (2), interjú (2), astra (2), fizetés (2), muisz (2), drágulás (2), accenture (2), terror (2), kerékpár (2), nemzetgazdasági minisztérium (2), díjak (2), árfolyamgát (2), terrorfenyegetettség (2), magyar bankszövetség (2), mentőcsomag (2), németország (2), szabályozás (2), lopás (2), eurostat (2), díj (2), kampány (2), ajánlás (2), gazdaság (2), egészsébiztosítás (2), régió (2), tűzesetek (2), alapkamat (2), bizalom (2), biztosításközvetítés (2), mobilfizetés (2), bíróság (2), clb (2), jogsértés (2), mezőgazdaság (2), unsar (2), pzu (2), európa (2), kiberbűnözés (2), ausztria (2), infláció (2), gyorshajtás (2), korrupció (2), ukrajna (2), facebook (2), atm (2), olaszország (2), panaszkezelés (2), generali-providencia (2), flottabiztosítás (2), bankbiztosítás (2), bűncselekmény (2), hr (2), luxemburg (2), ey (2), értékesítés (2), dublin (2), biztosítás és kockázat (2), vállalkozás (2), fejlődő országok (2), ovb (2), eub (2), zsarolóvírus (2), thm (2), dimenzió biztosító (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), marketing (2), garancia (2), bankráció (2), pandurics anett (2), biztosítási díj (2), omnibus (2), technológia (2), kölcsön (2), fhb csoport (2), biztosítótársaság (2), leépítés (2), díjnavigátor (2), ferma (2), cig (2), zurich (2), blockchain (2), 2017 (2)
Rendezvényajánló
GDPR-EU-adatvédelmi rendelet - Minden cég életét, pénztárcáját érintő változás
Időpont:
2017.12.07 - 2017.12.07
Helyszín:
Budapest, Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, 1148 Örs vezér tere 24. (Mozi bejárat 2. emelet)
további információk