Y vagy Z? - Egyáltalán nem mindegy

 2017. december 1., péntek 15:00
A A
A biztosítók még keresik a biztos receptet az Y-generáció szívéhez, de máris az ajtón kopogtat a következő célcsoport. A Z-generációval kapcsolatban rengeteg téves prekoncepcióval találkozni, a legnagyobb tévúton azonban azok járnak, akik igyekeznek egy kalap alá venni a két legfiatalabb nemzedéket.

A Z-Generáció, azaz a legfiatalabb korosztály lassan, de biztosan egyre inkább a biztosítók fókuszába kerül, nem is véletlenül. Csak az USA-ban egyedül mintegy 60 millióra tehető a nemzedék tagjainak a száma, ami már most meghaladja az Y-generációba tartozókét. 2015-ben ez a nemzedék már a világ lakosságának 26 százalékát tette ki, csúcs 2020-ra várható, amikor a Föld minden harmadik lakója a Z-nemzedék sorait erősíti majd. Vásárlóerőben kifejezve ez nem kevesebb, mint 44 miliárd dollárt jelent majd, azaz nyilvánvalóan azok járnak jó úton, akik már most kutatják azokat a csatornákat, módokat, ahol és ahogy a leghatékonyabban tudják megszólítani.

Ez azonban korántsem egyszerű. Elég csak abba belegondolni, milyen óriási kihívást jelent még ma is az eggyel idősebb Y-generáció elérése a biztosítók számára. Gondolhatnánk persze, hogy a két nemzedék között nincs olyan markáns különbség, ami eredendően más hozzáállást, stratégiát igényelne, és rengeteg az olyan piaci szereplő - nem csupán a biztosítás területén - ami ezen elgondolás mentén tervez. Ez azonban sok tekintetben hibás hozzáállás, csak nagyon korlátozott szempontok szerint bizonyul igaznak. 

Mi is az a Z-Generáció

Z-generációnak többnyire a 90-es évek közepe után születetteket szokás nevezni. A biztosítás szempontjából a két legalapvetőbb jellemzőjük, hogy folyamatosan jelen vannak az online térben is, ugyanakkor legfeljebb csak marginális tapasztalatokkal és tudással rendelkeznek a biztosítás világáról. Eddig nem különösebben térnek el az Y-nemzedéktől, de ha egy kicsit mélyebbre ásunk, már határozottabban kiütköznek a különbségek. Az Invest és az Appied közös kutatása például arra jutott, hogy míg az Y-nemzedék határozottan elmozdult az interperszonális kapcsolatot mellőző kötési platformok irányába, addig a  Z-generáció igényei alapján a személyes kapcsolatok ismét felértékelődnek. Vegyük csak az egyik leggyorsabb ütemben digitalizálódó területet, az autóbiztosításokét. Míg az Y-generáció tagjainak alig 37 százaléka  kötné ezeket személyesen, és csupán 34 százalékuk preferálná az ezzel kapcsolatos kommunikációban a személyes csatornákat, addig a Z-generációnál mindkét érték 55 százalék. Ez nem jelenti azt, hogy az elmúlt évek digitális eredményeit, az otthon kényelmét sutba dobva ismét inkább a sorban állást, a személyes ügyintézéssel járó kellemetlenségeket keresnék, sőt. A Z-nemzedék 88 százaléka nagyon fontosnak tartja, hogy okostelefonon keresztül is elérjen minden szolgáltatást és információt, ami 11 százalékkal több, mint az eggyel idősebb korosztály esetében. A látszólagos ellentmondás valószínűleg abban rejlik, hogy ez a generáció valóban minden eddiginél bizonytalanabbul mozog a biztosítás világában, és kifejezetten igényli a minden részletre kiterjedő szakértői tájékoztatást. 

Z ≠ Y

De miért is említjük az autóbiztosítást, mikor újabban az önvezető autók várható előretörése nyomán temetni szokás az ágazatot? A Z-igényeket elnézve ez nagyon elhamarkodott lépés lenne. 92 százalékuk autótulajdonos, vagy tervezi épp ez autó megvásárlását, és kifejezetten szereti az ezzel járó mobilitási szabadságot. Ezzel együtt az autonóm járművek ötletét lényegesen kevesebben, megközelítőleg 50 százalékuk tartja vonzónak. Ez természetesen lehet életkori sajátosság is, hiszen az autó az egyik leggyorsabban elérhető szimbóluma az önálllóvá válásnak, de annak fényében nagyon érdekes, hogy a legfiatalabb korosztályokat szinte minden esetben az új technológiákra leginkább nyitottként szokás azonosítani, a jelek szerint azonban ennél lényegesen árnyaltabb a kép.

Az egészségbiztosításban is megmutatkoznak az eltérések. Habár az egyes országok biztosítási rendszerei nagyon különböznek, a Z-generáció gondolkodásmódját ettől függetlenül jól mutatja, hogy a Monster Worldwide állásközvetítő által készített kutatás alapján az USA-ban a legfiatalabb korosztály az egészségbiztosítás meglétét tartja a legfontosabbnak munkahelye kiválasztása során. Összehasonlításképpen az Y-nemzedék az átlagon felüli mobilitást, és önmaga megvalósítását sorolja az első helyre.

A legérdekesebb azonban a közösségi médiához való hozzáállás. A Z-generáció tagjai elképesztően sokszor látták maguk körül, milyen átkos hatásai lehetnek a közösségi média felületek ésszerűtlen használatának, illetve sok esetben már kínos is számukra az idősebb korosztályokhoz tartozó ismerőseik, rokonaik jelenléte a leggyakrabban használt felületeknek. Egyre inkább keresik azokat a csatornákat, platformokat, melyek nagyobb anonimitást, zártabb ismerősi csoportokat kínálnak számukra. Mivel az utóbbi években egyr etöbb biztosító keresi a közösségi média felhasználási lehetőségeit, nem árt tisztában lenni azzal, hogy a jövő generációi nem feltétlenül azokat a platformokat részesítik előnyben, mint a korábbiak, azaz merőben új kihívásokkal, de talán lehetőségekkel is kell esetükben számolni.

Nem mindenhol fordul a trend

Akad persze bőven olyan jellegzetesség is, ami az Y-generációnál tapasztalt trendek erősödése figyelhető meg. Az Y-nemzedék esetében is már elképesztő kihívás elé állítja a marketingszakmát, hogy azalatt a pár másodperc alatt, amit az adott hirdetésre fordítanak a generáció tagjai, sikeresen megragadják a figyelmüket. Ez a Z-generációnál még végletesebben van jelen, 3-4 másodperc áll rendelkezésre az érdeklődés felkeltésére, csak a vizuális, gyors tartalmaknak van esélye labdába rúgni náluk. A YouTube azonban számukra is az elsődleges videócsatorna, azaz itt nem kell olyan szerteágazó platform-rengetegre figyelnie egy biztosítónak, vagy bármilyen hirdetőnek, mint a közösségi média esetében.

Visszatérve azonban a közösségi médiához, az egyre komplexebb stratégia és jelenlét alapszükségletté válik esetükben. Azt már említettük, hogy a Z-generáció esetében nem feltétlenül, vagy nem csak a korábban bevált platformokra kell alapozni, ezzel együt azt is figyelembe kell vennni, hogy 87 százalékuk kifejezetten a közösségi médián keresztül szerez tudomást új termékekről, szolgáltatásokról. Azaz egy roppant intenzív, de annál diverzifikáltabb közösségi média stratégiára van szüksége annak, aki ezt a korosztályt szeretné megcélozni. 

Hogyan készüljünk?

A jó hír, hogy a biztosítási szakma digitalizáció terén megtett lépései abszolút a jó irányba mutatnak. A Z-generáció kiszolgálása elképzelhetetlen egy teljesen integrált, digitális jelenlét nélkül, amire alapozva megfelelő módon és platformokon keresztül meg lehet szólítani a célcsoport tagjait. Ezt csak gyors, vizuális formában tálalt üzenetekkel lehet megtenni, de emellett a perszonalizáció, illetve a gyorsaság és kényelem is legalább olyan fontos, amiben szintén kapóra jönnek a jelenleg megszülető digitális alapok, automatizált szolgáltatások, fejlett analitikai eszközök. Mielőtt azonban szélnek eresztenénk a hagyományos ügyfélszolgálatot, vegyünk egy nagy levegőt és adjunk nekik még egy esélyt. A Z-nemzedék talán az eddigi legérdekesebb generáció, ami sajátos módon ötvözi az őt megelőző korosztályok markánsabb jegyeit: Alapelvárásuk a gyors és kényelmes online informálódás és ügyintézés, de komplexebb, felelősebb kérdésekben kifejezetten igénylik a személyes kapcsolatot. Fontosak számukra az Y-nemzedék által előtérbe helyezett értékek, mégis sok szempontból tudatosabbak, ha úgy tetszik konzervatívabb jegyeket mutatnak. Minden eddiginél nehezebben elérhetőek és megszólíthatóak ugyan, de épp az imént említett tudatosságuk miatt elképesztő potenciált jelenthetnek annak a biztosítónak, ami megtalálja hozzájuk a kulcsot.

 

 

Cimkék:
Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Ezt már olvasta?

Hivatalosan is az idei a legdrágább hurrikán szezon

Hivatalosan ma ér véget a hurrikán szezon. Június elseje óta összesen 202,6 milliárd...
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
mnb (188), megtakarítás (115), kgfb (110), nyugdíj (107), öngondoskodás (105), díjbevétel (99), ksh (89), életbiztosítás (85), mabisz (83), bank (80), eu (78), fogyasztóvédelem (73), felmérés (72), ingatlan (69), generali (61), utasbiztosítás (60), katasztrófa (60), lakásbiztosítás (58), biztosítás (58), kutatás (57), viszontbiztosítás (54), elemzés (51), lakáshitel (51), növekedés (48), gépjármű-biztosítás (48), bírság (48), ingatlancom (47), hitel (45), káresemény (45), pszáf (44), szolvencia (43), eurostat (42), hitelezés (41), lakásár (40), turizmus (39), gdp (38), casco (37), lakáspiac (36), nem-életbiztosítás (36), építőipar (36), kockázat (35), románia (33), baleseti adó (32), viharkár (32), egészségügy (32), egészségbiztosítás (31), lakás (31), swiss re (31), munich re (30), nyereség (30), k&h (30), allianz (30), felelősségbiztosítás (29), befektetés (29), klímaváltozás (28), digitalizáció (28), munkanélküliség (28), lakásépítés (28), aegon (27), infláció (26), ingatlanpiac (26), bankraciohu (25), brexit (24), union (24), groupama (24), reálhozam (23), kína (21), természeti katasztrófa (21), nyugdíjbiztosítás (21), hitelminősítő (21), fintech (21), ngm (21), kiberbiztonság (21), gki (21), bankkártya (20), hitelfelvétel (20), baleset (20), konferencia (20), kkv (20), négyzetméterár (19), balesetbiztosítás (19), devizahitel (19), csalás (18), roland berger (18), profit (18), eiopa (18), felvásárlás (18), otp (17), pénzügyi szektor (17), jelentés (17), magyar nemzeti bank (17), vagyonbiztosítás (17), autó (17), budapest (16), uniqa (16), magánnyugdíj (16), statisztika (16), albérlet (15), innováció (15), új lakás (15), nn (15), gépjármű (15), ing (15), magyarország (15), gazdasági növekedés (15), cig pannonia (14), eb (14), nyaralás (14), nav (14), usa (14), genertel (14), vig (14), nem-élet biztosítás (14), fbamsz (14), cea (14), k&h biztosító (13), union biztosító (13), kár (13), insurtech (13), előrejelzés (13), használtautó (13), csok (13), finanszírozás (13), euróövezet (13), árvíz (13), cig pannónia (13), fogyasztás (13), startup (13), tőkemegfelelés (13), tanulmány (13), európai unió (12), idegenforgalom (12), gépjármű biztosítás (12), önvezető autó (12), munkaerőhiány (12), telematika (12), groupama biztosító (12), axa (12), lakossági hitel (12), munkaerőpiac (12), stressz-teszt (12), utazás (12), eredmény (11), hent (11), hurrikán (11), személyi kölcsön (11), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hamisítás (11), vihar (11), alkusz (11), jövedelem (11), adó (11), cafeteria (11), fizetés (11), áremelkedés (11), euroövezet (11), kiskereskedelem (11), kárigény (11), ingatlanár (10), betörés (10), lakásvásárlás (10), varga mihály (10), moodys (10), költségvetés (10), netriskhu (10), kártérítés (10), nyugdíjpénztár (10), magán egészségügyi ellátás (10), egészségügyi ellátás (10), oecd (10), prognózis (10), aviva (10), villámkár (10), generali csoport (10), s&p (10), otp bank (10), deloitte (10), erste (10), internet (10), állami támogatás (10), lakástakarék (10), export (9), kötelező (9), változó kamatozás (9), családi ház (9), lengyelország (9), autóeladás (9), netrisk (9), balaton (9), fix kamatozás (9), nyesz (9), lakásárak (9), online (9), mkb (9), gdpr (9), kiberbűnözők (9), bamosz (9), államadósság (9), elektromos autó (9), belföldi turizmus (9), biztosítási piac (9), kiberbűnűzés (9), fejlesztés (9), egészségpénztár (8), pwc (8), vállalatok (8), határidő (8), horvátország (8), külföldi utazás (8), közlekedés (8), hozam (8), verona (8), logisztika (8), drágulás (8), nők (8), autóipar (8), németország (8), vizsgálat (8), kiberbiztosítás (8), duna house (8), alulbiztosítás (8), nn biztosító (8), kötvény (8), vagyon (8), mobil (8), kpmg (8), európai bizottság (8), közvetítő (8), adósság (8), kórház (8), ügynök (8), készpénz (8), használt lakás (8), pénztár (8), otthon (8), világbank (8), biztosító (8), idd (7), díj (7), forgalom (7), államkötvény (7), nyugdíjaskor (7), kedvezményes áfa (7), mezőgazdasági biztosítás (7), népességfogyás (7), vásárlás (7), buszbaleset (7), unicredit (7), vienna life (7), kaszab attila (7), államháztartási hiány (7), ey magyarország (7), makrogazdaság (7), munkahely (7), muisz (7), erste bank (7), bérleti díj (7), mastercard (7), újlakás-építési piac (7), foglalkoztatottság (7), lakossági megtakarítás (7), eset (7), hitelkártya (7), akvizíció (7), görögország (7), cig (7), unit-linked (7), juttatás (7), osztalék (7), hiány (7), pandurics anett (7), 4life direct (7), fitch (7), munkaerő (7), allianz hungária (6), ajánlás (6), mobilfizetés (6), veronai buszbaleset (6), hálapénz (6), okostelefon (6), cafetéria (6), erste biztosító (6), fagykár (6), államháztartás (6), fogyasztóbarát lakáshitel (6), összeolvadás (6), lízing (6), csőd (6), halálozás (6), nemzeti agrárgazdasági kamara (6), forint (6), felügyelet (6), otp nyugdíjpénztár (6), hannover re (6), hitelminősítés (6), megújuló energia (6), közvetítés (6), mezőgazdaság (6), bankráció (6), hosszú hétvége (6), tbsz (6), jelzáloghitel (6), adatvédelem (6), éghajlatváltozás (6), bróker (6), népesség (6), agrárbiztosítás (6), import (6), tőzsde (6), szabályozás (6), végtörlesztés (6), vidék (6), köbe (6), ipari termelés (6), gfk (6), mge (6), signal (6), elöregedés (6), időskor (6), pénzügyminisztérium (6), thm (6), egészségbiztosítási rendszer (6), részvény (5), díjfizetés (5), gvh (5), gazdaság (5), fhb (5), használt autó (5), vállalati hitel (5), időjárás (5), ekb (5), black friday (5), fundamenta (5), átlagkereset (5), betegség (5), internet-használat (5), lakásbérlés (5), biztosítási szektor (5), oktatás (5), átlagjövedelem (5), elnök (5), budapest bank (5), állampapír (5), autómegosztás (5), mtÜ (5), fogyasztási hitel (5), bér (5), önkéntes nyugdíjpénztár (5), y generáció (5), gender direktíva (5), szerződési jog (5), eek (5), síbiztosítás (5), am best (5), bankszámla (5), kamat (5), újautó-eladás (5), online kereskedelem (5), digitális gazdaság (5), rekord (5), adójóváírás (5), nyugdíjelőtakarékosság (5), mabiasz (5), vienna life biztosító (5), munkaerőköltség (5), ausztria (5), iot (5), big data (5), bankok (5), átlagéletkor (5), lloyds (5), szÉp-kártya (5), újépítésű lakás (5), válság (5), mesterséges intelligencia (5), szegénység (5), kibertámadás (5), ingatlanbiztosítás (5), ipar (5), gyógyszer (5), lakástakarékpénztár (5), értékpapírosítás (5), nyugdíjrendszer (5), szállodaépítés (4), átalakítás (4), anyagköltségalapanyagár (4), lakhatás (4), külkereskedelem (4), eladás (4), díjemelkedés (4), 2017 (4), dízelautó (4), nemzetgazdasági minisztérium (4), foglalkoztatás (4), visa (4), otp ingatlanpont (4), gyógyturizmus (4), befektetési alap (4), datahouse (4), biztosítók (4), nfm (4), drón (4), jégkár (4), vienna insurance group (4), kátyúkár (4), ey (4), jegybank (4), kereset (4), webáruház (4), férfiak (4), végtörlesztésl (4), lakáscél (4), aon (4), bankrendszer (4), törlesztőrészlet (4), tállai andrás (4), csehország (4), kátyú (4), betét (4), green holiday (4), imf (4), iais (4), aon benfield (4), európa (4), biztosításközvetítés (4), jogsértés (4), áfa (4), adókedvezmény (4), klímavédelem (4), támogatás (4), minimálbér (4), qbe (4), közúti baleset (4), várható élettartam (4), euro (4), iroda (4), magán nyugdíjpénztár (4), fogyasztói ár (4), m&a (4), gépjárműpiac (4), felosztó-kirovó rendszer (4), birság (4), piaci részesedés (4), orvoshiány (4), külföldi munkavállalás (4), magánkórház (4), uniqa biztosító zrt (4), húsvét (4), korrupció (4), atm (4), ügyfélélmény (4), háztartás (4), uber (4), airbnb (4), századvég (4), régió (4), születés (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), kerékpár (4), egyesülés (4), atradius (4), robot (4), szlovákia (4), kárhányad (4), insurance europe (4), lakáseladás (4), ltp (4), bdo (4), adóbevallás (4), lopás (4), cib (4), posta (4), dróntörvény (3), nak (3), nfsz (3), k&h biztos jövő index (3), világgazdaság (3), munkajövedelem (3), fenntartható nyugdíjrendszer (3), elektromobilitás (3), termelés (3), várólista (3), energiafogyasztás (3), magyar utazási irodák szövetsége (3), árfolyam (3), nyaraló (3), n26 (3), készház (3), álláskereső (3), béren kívüli juttatás (3), nem teljesítő hitel (3), használtautó-eladás (3), házasságkötés (3), hitelintézeti szemle (3), nagyváros (3), időskori függőségi ráta (3), gépjárműpark (3), ingatlan lakás (3), karácsony (3), euró (3), adóhivatal (3), bruttó bér (3), munkabér (3), bevándorlás (3), mi (3), posta biztosító (3), automatizáció (3), mtsz (3), uniqa biztosító (3), kiadó lakás (3), pénztárak (3), nyugdíjas (3), bérleti díjak (3), raktár (3), k&h bank (3), autókereskedelem (3), felszámolás (3), psd2 (3), pályázat (3), oroszország (3), cp contact (3), agglomeráció (3), kiadás (3), aig (3), új autó (3), használtautó-import (3), forintárfolyam (3), mobiltelefon (3), magyar lízingszövetség (3), bruttó átlagkereset (3), acea (3), carsharing (3), újautó-értékesítés (3), kárbejelentés (3), gilyén ágnes (3), orfk (3), blockchain (3), újlakás (3), revolut (3), mikrocenzus (3), luxemburg (3), deficit (3), ingatlanértékesítés (3), információs technológia (3), telenor (3), gépjármű asszisztencia (3), egészség (3), online vásárlás (3), lakossági fogyasztás (3), város (3), bizalmi index (3), hitelállomány (3), irodaház (3), privátbank (3), feldolgozóipar (3), felmondás (3), magyar bankszövetség (3), szálloda (3), átutalás (3), e-kereskedelem (3), teszt (3), beszerzésimenedzser-index (3), lakáhitel (3), bevétel (3), robotizáció (3), munka (3), trenkwalder (3), ryanair (3), cig pannónia biztosító (3), utazási iroda (3), technológia (3), bíróság (3), létszámbővítés (3), kölcsön (3), biztosítási díj (3), facebook (3), kereskedelem (3), mabisz konferencia (3), eub (3), mikrobiztosítás (3), bankbiztosítás (3), aaa auto (3), bankbetét (3), zurich (3), befektetési alapok (3), értékesítés (3), biztosítási adó (3), ár (3), pénzügyi tudatosság (3), gyorsjelentés (3), bankszektor (3), szigorítás (3), jármű (3), ügyfélszolgálat (3), rezsi (3), viszontbiztosító (3), it (3), blokklánc (3), interjú (3), kátyúbiztosítás (3), zöld kártya (3), ipsos (3), felelősség (3), pénziránytű alapítvány (3), biztonság (3), vienna (3), fúzió (3), légi közlekedés (3), külkereskedelmi többlet (3), anglia (3), szállodaszövetség (3), leépítés (3), hr (3), intrum justitia (3), földrengés (3), limra (3), alulbiztosított (3), szolvencia ii (3), kiskereskedelmi forgalom (3), kerület (3), cégmegszűnés (3), autóbiztosítás (3), szlovénia (3), alapkamat (3), főváros (3), amerika (3), integráció (3), alapkezelő (3), blochamps capital (3), eredmények (3), opten (3), waberer (2), lakásbérlet (2), költség (2), szokások (2), úti cél (2), magyar közgazdasági társaság (2), kánikula (2), biztosítási szakosztály (2), mkt (2), panellakás (2), Öposz (2), sharing economy (2), átlagfizetés (2), toyota (2), közösségi iroda (2), applikáció (2), webkereskedelem (2), feosz (2), fejlődő országok (2), kásler miklós (2), nyugdij (2), bűncselekmény (2), home office (2), magánegészségügyi szolgáltatás (2), terrorfenyegetettség (2), szerződéses feltétel (2), zatykó péter (2), ovb (2), közösségi gazdaság (2), átlagbér (2), gazdasági válság (2), zsarolóvírus (2), intrum (2), accenture (2), lehel gábor (2), capital economics (2), központi költségvetés (2), versenyképesség (2), repülés (2), életjáradék (2), autóbérlés (2), mszÉsz (2), egyszerű bejelentés (2), megélhetés (2), ifrs (2), 2018 (2), közösségi közlekedés (2), fogyasztóvédelmi index (2), ingatlannethu (2), moodys investors service (2), kgfb-díjak (2), magánvállalkozók nemzeti fuvarozó ipartestülete (2), felfüggesztés (2), mobiltárca (2), szép-kártya (2), kid (2), bdo magyarország (2), részvényárfolyam (2), olasz (2), járműbiztosítás (2), fogyasztói árak (2), átlag jövedelem (2), tranzakciós illeték (2), Évosz (2), egészséggazdaság (2), neak (2), lakosság (2), litvánia (2), garzon (2), munkavállaló (2), társadalombiztosítás (2), deloitte magyarország (2), ssc (2), népességcsökkenés (2), tesla (2), kárérték (2), lélekszám (2), fedezet (2), dimenzió egyesület (2), cib bank (2), világgazdasági fórum (2), kereslet (2), kínai biztosítási szektor (2), pew research center (2), kiberkockázat (2), közlekedési baleset (2), terrorizmus (2), munkáltató (2), baker tilly hungária (2), alku (2), blokkchain (2), nemzeti fejlesztési minisztérium (2), wizz air (2), unió (2), gazdasági elemzés (2), bnp paribas cardif (2), tűzkár (2), cig emabit (2), busz (2), gazdasági előrejelzés (2), helyettesítési ráta (2), szakszervezet (2), mentőcsomag (2), áfa-csökkentés (2), informatika (2), konjunktúraindex (2), cyber (2), fogyasztói várakozás (2), vodafone (2), upc (2), okos szemüveg (2), start-up (2), okos telefon (2), bankadó (2), úti célok (2), vendégforgalom (2), kelet-közép-európa (2), augusztus 20 (2), élelmiszer (2), nemzetgazdasági miniszter (2), bulgária (2), eurózóna (2), élelmiszerár (2), globális felmelegedés (2), árfolyamgát (2), gazdaságkutató (2), használtautó-piac (2), lakásterület (2), abi (2), tűzeset (2), astra (2), hotel (2), pénzromlás (2), egészsébiztosítás (2), nyugdíj-biztosítás (2), google (2), otthon centrum (2), green holidays (2), develor (2), deviza (2), davos (2), omnibus (2), gdp-növekedés (2), nyugdíjas korúak (2), eu-átlag (2), bizalom (2), táppénz (2), ilo (2), autógyártás (2), fizetőeszköz (2), mobilbank (2), valuta (2), gépjármű-értékesítés (2), india (2), negyedéves eredmény (2), vízpart (2), pzu (2), provident (2), ajándék (2), szerződés (2), magyar orvosi kamara (2), unsar (2), pos (2), tatarozás (2), ipari termelői ár (2), panaszkezelés (2), generali-providencia (2), flottabiztosítás (2), szolgáltatás (2), raiffeisen bank (2), éves jövedelem (2), ferma (2), garantált bérminimum (2), előtakarékosság (2), tesztpálya (2), adóbevétel (2), együttműködés (2), díjnavigátor (2), informatikus (2), olaszország (2), ukrajna (2), gyorskölcsön (2), brókercég (2), energia (2), fluktuáció (2), faktoring (2), díjnövekedés (2), előzetes adatok 2017 (2), robogó (2), kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (2), régiós növekedés (2), leányvállalatok (2), gyorshajtás (2), flotta (2), mkb bank (2), Ász (2), gki lakáspiaci index (2), domokos lászló (2), enet (2), vállalati betét (2), üvegházhatás (2), költségek (2), katasztrófavédelem (2), coface (2), felújítás (2), terror (2), újlakás-építés (2),  (2), újlakás-ár (2), életszínvonal (2), vásárlóerő (2), marketing (2), irodapiac (2), garancia (2), ingatlanárak (2), adózás (2), bulinegyed (2), tűz (2), tranzakciószám (2), mkb-pannónia (2), miniszterelnökség (2), kormányprogram (2), lakásfelújítás (2), bűnözés (2), védekezés (2), etikus életbiztosítás (2), kh (2), extrém időjárás (2), kárkifizetés (2), vállalati hitelezés (2), kártyahasználat (2), thomas hladky (2), khr (2), háztartások (2), kifizetés (2), windisch lászló (2), versenytörvény (2), díjnet (2), gyógyvíz (2), bankfiók (2), pénz7 (2), kárrendezés (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), kárenyhítési alap (2), költekezés (2), tűzesetek (2), biztosítótársaság (2), agrár-kárenyhítési rendszer (2), keresetek (2), környezetvédelem (2), adózás előtti eredmény (2), természeti károk (2), proptech (2), eu-támogatás (2), microsoft (2), gki konjunktúraindex (2), erst&young (2), felkészülés (2), raiffeisen (2), szlovén biztosítási piac (2), property technology (2), vállalkozás (2), fenntarthatóság (2), környezettudatosság (2), társasház (2), adós (2), sberbank (2), szállítmányozás (2), belváros (2), háztartások vagyona (2), biztosítás és kockázat (2), európai központi bank (2), kampány (2), sofőr (2), theresa may (2), dimenzió biztosító (2), ipari termelői árak (2), termelő (2), felsőoktatás (2), dimenzió (2), paypal (2), költés (2), clb (2), börtönbüntetés (2), törvénymódosítás (2), büntetés (2), díjak (2), jvsz (2), határidők (2), Államháztartás (2), kockázati biztosítás (2), online számlázás (2), biztos jövő index (2), gépjárműkár (2), fix kamatozású hitel (2), új építésű lakás (2), választás (2), autópiac (2), eladósodás (2), amazon (2), tesco (2), zöld energia (2), gyógyfürdő (2), kiadások (2), energiafelhasználás (2), pénzpiac (2), teljesítmény (2), nit hungary (2), okosotthon (2), egyetemisták (2), hornung Ágnes (2), veszteség (2), azenpenzemhu (2), nagy-britannia (2), törlesztés (2), energiahatékonyság (2), beutazás (2), piktogram (2), okos otthon (2), bosch (2), london (2), dublin (2), közgyűlés (2), bilk (2), 2017-es év (2), közösségi finanszírozás (2), kilátások (2), Általános egészségbiztosító (2), lakhatási költség (2), követelésvásárlás (2), aegon magyarország (2), üzemanyag-ár (2), magyar közút (2), gránit bank (2), portfolio (2), pioneer (2), lakástűz (2), demográfia (2), leányvállalat (2), app (2), terjeszkedés (2), eljárás (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), cégalapítás (2), who (2), árfolyamváltozás (2), németh dávid (2), cotar (2), piac (2), nettó átlagkereset (2), kálózdi tamás (2), fhb csoport (2), agrár (2), lakás-áfa (2), aszály (2), erzsébet-utalvány (2), adatkezelés (2), cselekvési terv (2), giro (2), utazásszervező (2), kiberbűnözés (2), halálos gázolás (2), kapacitáshiány (2), adat (2), devizapiac (2), matolcsy (2), biztositashu (2), önvezető autók (2), lakásépítési boom (2), portfoliohu konferencia (2), social media (2), pénzügyi termékek értékesítése (2), bnp paribas cardif biztosító (2), árverés (2), román (2), gyógyszeripar (2)
Rendezvényajánló
56. Közgazdász-vándorgyűlés
Időpont:
2018.09.06 - 2018.09.08
Helyszín:
Debrecen
további információk