Kínát megelőzve Hollandia áll az élen az e-mobilitás versenyben, Ázsia még mindig lekörözi Nyugat-Európát

 2017. november 30., csütörtök 9:00
A A
Az innovatív autóipar piacon csak Hollandia tudja felvenni a lépést az ázsiai országokkal, ahol Kína vezeti a mezőnyt. Európa komoly lemaradásban van: Ázsiában 2017 első felében kétszer annyi elektromos és hibrid autót adtak el, mint Nyugat-Európában. Ez derül ki a Roland Berger legújabb, autóipari tanulmányából.

A Roland Berger folyamatosan nyomon követi az autóipart érintő jelentős változásokat, melyekről az év elején már tett közzé egy tanulmányt “Automative Disruptive Radar” címen. A radar az adott piac aktivitása, technológia felkészültsége, szabályozási keretrendszere, infrastrukturális helyzete és a fogyasztói érdeklődés tükrében értékeli az országokat. Az ennek folytatásaként 2017 őszén kiadott újabb tanulmány szerint az új mobilitási koncepció gyakorlati megvalósításában Hollandia áll az élen az országok közötti versenyben.

Az értékelési rendszer legfontosabb tényezői közé tartoznak a közösségi mobilitás, az autonóm vezetés, a digitalizáció, az e-mobilitás és mindenekfelett a szabályozási-keret és az infrastruktúra megléte, amely lehetővé teszi az ilyesfajta innovációk létrejöttét. Ezeken a területeken Hollandia vezeti a sort, Németország csak a középmezőnyben található a maga ötödik helyével, míg az Egyesült Államok a tizedik a rangsorban. Ezek a főbb megállapításai a Roland Berger második “Automative Disruptive Radar” című tanulmányának, amelyben tizenegy ország összesen tizenegyezer fogyasztóját kérdezték meg Kínában, Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Indiában, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Szingapúrban, Dél-Koreában és az Egyesült Államokban.

Főbb változások az első tanulmányhoz képest

Az első tanulmányhoz képest a legfőbb változás a fogyasztói érdeklődésben, a technológiában és a szabályozásban történt. Az iparági aktivitás mellett az előbb említett három kategóriában is az ázsiai országok – Kína, Szingapúr és Dél-Korea – állnak az élen. Szingapúr például csökkentette az autonóm vezetés bürokratikus korlátait és tesztjelleggel bevezette az önvezető turistabuszokat és a vezetőnélküli teherautókat. Ha ezek a próbálkozások sikerrel járnak, akkor a városállam komoly lépést tehet az innovatív forgalom-koncepció felé.

“A jövőt az autonóm vezetés jelenti – elsőként és legfőképpen Ázsiában” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. “Míg az olyan országok, mint Szingapúr ráléptek a gázra a törvényhozás terén, addig az olyan hagyományos piac, mint Németország azzal van elfoglalva, hogy csökkentse a dízel botrány káros hatásait.” Mindazonáltal a tanulmány eredménye kimutatta, hogy a felhasználók nyitottak a változásra: a válaszadók 45%-a világszerte érdeklődését fejezte ki az autonóm vezetéssel kapcsolatban.

Az elektromos autók még mindig túl drágák


Az autóvezetők nyitottak az új e-mobilitási fejlesztésekkel szemben. Az összes válaszadó 35%-a tartja elképzelhetőnek, hogy elektromos autót vásároljon magának, de Ázsiában az arány elérte az 50%-ot, egyes ázsiai országokra lebontva pedig a közel kétharmadot. A nyugat-európai országok esetében ez az adat 30%, az Egyesült Államokban pedig alig 15%. „Ezek a változó preferenciák szintén megmutatkoznak az értékesítési adatokban” – elemezte a helyzetet Schannen Frigyes. „A tölthető hibrid autók és az elektromos autók eladási számai 2017 első felében kétszer olyan magasak voltak Ázsiában, mint Nyugat-Európában, és két és félszer olyan magasak, mint az Egyesült Államokban.”

Ugyanakkor egy dologban az összes országban egyetértenek a fogyasztók: az elektromos autók még mindig túl drágák. A második legerősebb érv az elektromos autókkal szemben a kezdetleges töltési infrastruktúra. A nyugat-európai országok közül egyedül Hollandiában tűnik elfogadhatónak a helyzet. “Habár az értékesítési mutatók a tölthető hibrid és az elektromos autók esetében is csökkentek a támogatások hiányában, az ország kimagasló töltő infrastruktúrával büszkélkedhet” – magyarázta Schannen Frigyes. “Ez pedig alapot nyújt a jövőbeli növekedésnek.”

A szabályozási keretrendszer új lökést adhat az automata vezetésnek


Kína vezető pozícióban van az e-mobilitás és a közösségi autózás területén, így az összetett rangsorban is a második helyen végzett, emellett még további jelentős fejlesztési potenciállal rendelkezik. Schannen Frigyes szerint: “Az e-mobilitásban szerzett vezető szerepe mellett, Kínának minden esélye megvan arra, hogy az autonóm vezetés területén is piacvezetővé váljon.” Az autonóm vezetés elterjedésének egyik alapvető mozgatórugója az adott ország jogi és szabályozási kerete. “Ezen az autópályán pedig Kína halad a belső sávban új autonóm jármű modellekkel a tarsolyában.”

Európa még mindig le van maradva. Bár már vannak önvezető autókra vonatkozó iránymutatások, arról továbbra sincsenek hírek, hogy az egyes típusok mikor lesznek jóváhagyva. “Ha Európa nem akar lemaradni, akkor a törvényhozásnak minél előbb támogatnia kell az új közlekedési koncepciót és az innovatív mobilitási megoldásokat” – mondta Schannen. “Csak így lesz képes növekedni és fejlődni a piac.”

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
mnb (97), díjbevétel (96), kgfb (93), megtakarítás (92), öngondoskodás (89), nyugdíj (82), életbiztosítás (75), mabisz (73), fogyasztóvédelem (60), katasztrófa (60), bank (57), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (49), gépjármű-biztosítás (48), generali (46), pszáf (44), szolvencia (43), biztosítás (42), ingatlancom (41), káresemény (41), eu (40), hitelezés (38), elemzés (38), utasbiztosítás (36), nem-életbiztosítás (32), bírság (32), swiss re (31), baleseti adó (30), felmérés (30), románia (29), lakásár (29), munich re (28), viharkár (27), kockázat (26), bankraciohu (25), egészségbiztosítás (24), casco (23), kutatás (23), reálhozam (23), hitel (21), felelősségbiztosítás (20), klímaváltozás (19), hitelminősítő (19), brexit (19), eiopa (18), befektetés (18), devizahitel (18), union (18), allianz (18), vagyonbiztosítás (17), k&h (17), lakáshitel (17), csalás (17), roland berger (17), természeti katasztrófa (16), kiberbiztonság (16), groupama (16), pénzügyi szektor (16), magánnyugdíj (16), konferencia (16), balesetbiztosítás (15), autó (15), nyereség (15), felvásárlás (14), aegon (14), cea (14), kkv (14), jelentés (14), cig pannonia (14), nem-élet biztosítás (14), eb (14), ing (14), tőkemegfelelés (13), kína (13), fbamsz (13), nyugdíjbiztosítás (13), uniqa (12), ngm (12), használtautó (12), gépjármű biztosítás (12), gépjármű (12), genertel (12), stressz-teszt (12), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hent (11), k&h biztosító (11), kárigény (11), ingatlan (11), telematika (11), usa (11), hamisítás (11), axa (11), fintech (11), baleset (11), villámkár (10), aviva (10), s&p (10), alkusz (10), groupama biztosító (10), kiberbűnűzés (9), ksh (9), generali csoport (9), kiberbűnözők (9), vig (9), egészségügy (9), otp bank (9), árvíz (9), nn (9), kórház (8), alulbiztosítás (8), mobil (8), bamosz (8), verona (8), közvetítő (8), cig pannónia (8), betörés (8), kötvény (8), hurrikán (8), netriskhu (8), moodys (8), 4life direct (7), lakás (7), vihar (7), otp (7), insurtech (7), akvizíció (7), erste (7), pwc (7), pénztár (7), innováció (7), fitch (7), kiberbiztosítás (7), kaszab attila (7), mkb (7), digitalizáció (7), eset (7), eredmény (7), gdp (7), ey magyarország (7), adósság (7), autóipar (7), ügynök (7), buszbaleset (7), unit-linked (6), közvetítés (6), fejlesztés (6), hannover re (6), adó (6), köbe (6), görögország (6), fagykár (6), munkahely (6), agrárbiztosítás (6), megújuló energia (6), deloitte (6), végtörlesztés (6), kpmg (6), hitelminősítés (6), allianz hungária (6), államkötvény (6), felügyelet (6), big data (5), jövedelem (5), gdpr (5), értékpapírosítás (5), union biztosító (5), tanulmány (5), online (5), netrisk (5), biztosítási szektor (5), vienna life (5), vagyon (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), gender direktíva (5), gfk (5), adatvédelem (5), csőd (5), szerződési jog (5), bróker (5), építőipar (5), lakáspiac (5), am best (5), közlekedés (5), munkanélküliség (5), birság (4), összeolvadás (4), államadósság (4), uniqa biztosító zrt (4), vienna life biztosító (4), green holiday (4), végtörlesztésl (4), iot (4), határidő (4), lakástakarék (4), vienna insurance group (4), közúti baleset (4), századvég (4), bdo (4), qbe (4), insurance europe (4), csok (4), m&a (4), iais (4), nn biztosító (4), aon benfield (4), kárhányad (4), unicredit (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), startup (4), ingatlanpiac (4), profit (4), mastercard (4), lengyelország (4), signal (4), posta (4), elnök (4), aon (4), éghajlatváltozás (4), lloyds (4), válság (4), lakáhitel (3), biztonság (3), integráció (3), betegség (3), k&h biztos jövő index (3), ingatlanbiztosítás (3), nyugdíjpénztár (3), blokklánc (3), kötelező (3), gki (3), elektromobilitás (3), zöld kártya (3), alapkezelő (3), atradius (3), mesterséges intelligencia (3), bankkártya (3), lízing (3), drón (3), nav (3), nfm (3), szolvencia ii (3), szlovákia (3), k&h bank (3), jármű (3), gilyén ágnes (3), eredmények (3), cafeteria (3), kár (3), oktatás (3), cp contact (3), mikrobiztosítás (3), trenkwalder (3), vienna (3), cig pannónia biztosító (3), foglalkoztatottság (3), black friday (3), nak (3), limra (3), magyarország (3), uniqa biztosító (3), erste biztosító (3), adókedvezmény (3), biztosító (3), oecd (3), gyógyszer (3), albérlet (3), viszontbiztosító (3), díjfizetés (3), internet (3), nyaralás (3), hitelintézeti szemle (3), alulbiztosított (3), befektetési alapok (3), mi (3), létszámbővítés (3), mabisz konferencia (3), fhb (3), síbiztosítás (3), amerika (3), aaa auto (3), pénziránytű alapítvány (3), budapest bank (2), kínai biztosítási szektor (2), kárérték (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), agrár (2), cotar (2), microsoft (2), jégkár (2), bnp paribas cardif biztosító (2), social media (2), piac (2), fenntarthatóság (2), uber (2), személyi kölcsön (2), pioneer (2), thomas hladky (2), munkaerő (2), ügyfélszolgálat (2), bdo magyarország (2), kárbejelentés (2), dimenzió egyesület (2), aegon magyarország (2), Általános egészségbiztosító (2), portfoliohu konferencia (2), n26 (2), eljárás (2), olasz (2), windisch lászló (2), járműbiztosítás (2), blokkchain (2), fogyasztóvédelmi index (2), önvezető autók (2), ingatlannethu (2), biztosítási piac (2), anglia (2), dróntörvény (2), földrengés (2), baker tilly hungária (2), deloitte magyarország (2), idd (2), automatizáció (2), unió (2), román (2), veronai buszbaleset (2), környezettudatosság (2), paypal (2), airbnb (2), aig (2), rekord (2), határidők (2), gyorsjelentés (2), bankszektor (2), pénz7 (2), világbank (2), abi (2), cyber (2), it (2), informatika (2), who (2), interjú (2), astra (2), fizetés (2), muisz (2), drágulás (2), accenture (2), terror (2), kerékpár (2), nemzetgazdasági minisztérium (2), díjak (2), árfolyamgát (2), terrorfenyegetettség (2), magyar bankszövetség (2), mentőcsomag (2), németország (2), szabályozás (2), lopás (2), eurostat (2), díj (2), kampány (2), ajánlás (2), gazdaság (2), egészsébiztosítás (2), régió (2), tűzesetek (2), alapkamat (2), bizalom (2), biztosításközvetítés (2), mobilfizetés (2), bíróság (2), clb (2), jogsértés (2), mezőgazdaság (2), unsar (2), pzu (2), európa (2), kiberbűnözés (2), ausztria (2), infláció (2), gyorshajtás (2), korrupció (2), ukrajna (2), facebook (2), atm (2), olaszország (2), panaszkezelés (2), generali-providencia (2), flottabiztosítás (2), bankbiztosítás (2), bűncselekmény (2), hr (2), luxemburg (2), ey (2), értékesítés (2), dublin (2), biztosítás és kockázat (2), vállalkozás (2), fejlődő országok (2), ovb (2), eub (2), zsarolóvírus (2), thm (2), dimenzió biztosító (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), marketing (2), garancia (2), bankráció (2), pandurics anett (2), biztosítási díj (2), omnibus (2), technológia (2), kölcsön (2), fhb csoport (2), biztosítótársaság (2), leépítés (2), díjnavigátor (2), ferma (2), cig (2), zurich (2), blockchain (2), 2017 (2)
Rendezvényajánló
GDPR-EU-adatvédelmi rendelet - Minden cég életét, pénztárcáját érintő változás
Időpont:
2017.12.07 - 2017.12.07
Helyszín:
Budapest, Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, 1148 Örs vezér tere 24. (Mozi bejárat 2. emelet)
további információk