Világméretű összefogás a járművek légszennyezése ellen

 2017. január 16., hétfő 9:30
A A
A világ meghatározó nagyvárosai összefogtak, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátás mértékét és negatív hatásait. London és Párizs a dízel- és benzin üzemanyagok betiltását tervezi tíz éven belül, míg Norvégia a belsőégésű motorok korlátozását fontolgatja. A fogyasztók azonban még várnak: megfizethető árakat, könnyű és gyors töltési lehetőségeket szeretnének - írja sajtóközleményében a Roland Berger.

Az elektromos autók egyre népszerűbbek, az autógyártók bővülő kínálattal és újabb ötletekkel jelentkeznek. Az okosautók piaca is robbanás előtt áll, a CES-en, a világ legnagyobb technológiai kiállításán több ilyen járművet mutattak be. Előzetes becslések szerint a 2030-ig eladott autók 30%-a lesz teljesen elektromos.

Magyarországon a 2016-os adatok szerint mindössze ezer elektromos autó került az utakra, köszönhetően a járművek magas árának és a rövid hatótávolságnak. Mivel a hagyományos autók károsanyag-kibocsátása a leginkább felelős a városokban a légszennyezettségéért, a környezetbarát üzemanyagra való átállás minden világvárosban-lakó életminőségének jelentős változását eredményezheti. Tavaly Budapesten is elindult az első autómegosztó vállalkozás, kizárólag elektromos autóval.

A Roland Berger tanulmánya szerint ezt a pozitív tendenciát erősítheti az is, hogy több nagyvárosban már bejelentették: különböző szabályozási intézkedéseket vezetnek be a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. London, Párizs és Mexikóváros a dízel- és benzin üzemanyagok betiltását tervezi, Kínában kvótát vezettek be az elektromos járművekre, míg Norvégiában a döntéshozók 2025-től kezdődően betiltanák a belsőégésű motorokat. Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője szerint az ilyen intézkedéseken túl a kormányoknak határozottabban kellene támogatniuk a technológiai kutatásokat, a töltőállomások infrastruktúra fejlesztését és az értékesítés-ösztönzést is.

A tanulmány hét autógyártó ország - Kína, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, Észak-Korea és az USA – technológiai, ipari és piaci adatait hasonlítja össze. Ezekből kiderül, hogy bár egyes országokban az elektromos autók piaci részesedése folyamatosan nő, összességében még mindig meglehetősen alacsony szintet mutat. Európa - kiemelten Németország és Franciaország - kulcsszerepet játszhat abban, hogy sikerre vigye az új technológiát, megelőzve akár Japánt és Észak-Koreát is. “Németország kiemelt pozíciója arra vezethető vissza, hogy nőtt a lakossági felhasználás számára is elérhető járművek száma és bővült a cégek kínálata is a teljesen elektromos vagy vegyes meghajtású járművek tekintetében, mégpedig relatív stabil árak mellett.” – mondta el Schannen Frigyes. - A francia autógyártók a széles választék helyett inkább a megfizethető, viszont teljesen elektromos meghajtású autó megoldásokra fókuszálnak.”

A csökkenő akkumulátorárak is az E-mobilitást serkentik
A nagyobb városok szabályozási intézkedései mellett a csökkenő akkumulátorárak is segíthetik az e-mobilitás előretörését. A lítium-ionos akkumulátorok árának csökkenése és az újgenerációs, tölthető akkumulátorok megjelenése középtávon a minél szélesebb elektromosautó-kínálat kifejlesztéséhez segíthetik a járműgyártókat.

A nyersanyagoktól való függőség politikai válságokat is okozhat. Az egyik probléma, amivel a gyártóknak szembe kell nézniük, a nyersanyagoktól (lítium, nikkel, mangán, kobalt és grafit), és az ezeket beszállító országoktól való függésük. A világ grafittartalékának 95%-a Kínában található, a globális kobaltkereslet majdnem felét Kongó elégíti ki. Az acélfinomításhoz szükséges mangán kínálatának negyede Észak-Afrikából származik, Chile és Ausztrália pedig a világ lítium készletének harmadát uralja. A finomított grafit készlet nagyrészt Japán és Észak-Korea fennhatósága alatt van.

A nyersanyagok szállítása és az akkumulátorelemek gyártása így tehát olyan tényezők, amik nagyban kitettek politikai kockázatoknak, különösen azt figyelembevéve, hogy Kínában az állam jelentős mértékben támogatja a lítium-ion gyártást, így a kínai akkumulátorgyártók piacvezetők, megelőzve az USA-t és Japánt is.

Az elektromos autók értékesítését tekintve is az élre tör Kína, szorosan követve a még első helyen tartózkodó Franciaországot.

Ez a két ország kivételes abban a tekintetben is, hogy a részlegesen vagy teljesen elektromos autók piaci részesedése csak itt lépte át a tavalyi évben az 1%-ot. „Ahhoz, hogy elérjük a járművek káros kibocsátása csökkentésére vonatkozó célokat 2021-ig, sokkal jobban el kell terjedniük az elektromos autóknak. Ehhez nemcsak arra van szükség, hogy az autógyártók sokkal vonzóbbá tegyék ezeket a járműveket, hanem a töltés folyamatát egyszerűbbé és gyorsabbá kell tenni, valamint a gyorstöltő hálózatok kiépítése és fejlesztések. Emellett az e-mobilitás stratégia megalkotása is elengedhetetlen.” - mondta el Schannen Frigyes.

A tanulmány itt érhető el: www.rolandberger.com/pressreleases or www.fka.de/consulting

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Ezt már olvasta?

Okosabb otthon, nagyobb kockázat

A technológiai újdonságokat bemutató nemzetközi kiállítások sztárjai évek óta a különféle...

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), megtakarítás (92), mnb (89), kgfb (88), öngondoskodás (87), nyugdíj (79), életbiztosítás (75), mabisz (66), katasztrófa (59), fogyasztóvédelem (57), bank (55), viszontbiztosítás (52), gépjármű-biztosítás (48), pszáf (44), generali (44), szolvencia (43), lakásbiztosítás (42), káresemény (41), eu (40), biztosítás (39), hitelezés (38), utasbiztosítás (33), ingatlancom (33), nem-életbiztosítás (32), bírság (31), swiss re (30), elemzés (30), baleseti adó (30), románia (28), munich re (28), kockázat (26), felmérés (26), lakásár (25), egészségbiztosítás (24), reálhozam (23), viharkár (22), casco (21), bankraciohu (20), hitel (19), klímaváltozás (19), felelősségbiztosítás (19), brexit (19), hitelminősítő (19), kutatás (18), allianz (18), eiopa (18), devizahitel (18), union (17), befektetés (17), vagyonbiztosítás (17), csalás (17), természeti katasztrófa (16), groupama (16), pénzügyi szektor (16), nyereség (15), roland berger (15), magánnyugdíj (15), autó (15), konferencia (15), lakáshitel (14), cea (14), felvásárlás (14), ing (14), jelentés (14), nem-élet biztosítás (14), eb (14), kkv (14), balesetbiztosítás (14), cig pannonia (13), kína (13), tőkemegfelelés (13), k&h (13), aegon (13), gépjármű biztosítás (12), fbamsz (12), kiberbiztonság (12), uniqa (12), genertel (12), stressz-teszt (12), gépjármű (12), nyugdíjbiztosítás (11), kárigény (11), baleset (11), usa (11), villámkár (10), alkusz (10), s&p (10), fintech (10), aviva (10), ngm (10), hent (10), telematika (10), axa (10), hamisítás (10), használtautó (10), hamisítás elleni nemzeti testület (10), egészségügy (9), k&h biztosító (9), ksh (9), ingatlan (9), groupama biztosító (9), otp bank (9), árvíz (9), vig (9), kötvény (8), alulbiztosítás (8), betörés (8), közvetítő (8), verona (8), generali csoport (8), kórház (8), netriskhu (8), hurrikán (8), cig pannónia (8), nn (8), mobil (8), fitch (7), kiberbiztosítás (7), moodys (7), autóipar (7), pénztár (7), pwc (7), otp (7), buszbaleset (7), lakás (7), kaszab attila (7), kiberbűnözők (7), kiberbűnűzés (7), eset (7), 4life direct (7), erste (7), mkb (7), ügynök (7), adósság (7), gdp (7), eredmény (7), bamosz (7), akvizíció (7), hannover re (6), hitelminősítés (6), felügyelet (6), végtörlesztés (6), fejlesztés (6), görögország (6), adó (6), innováció (6), közvetítés (6), fagykár (6), unit-linked (6), ey magyarország (6), megújuló energia (6), digitalizáció (6), insurtech (6), agrárbiztosítás (6), köbe (6), kpmg (6), munkahely (6), államkötvény (6), allianz hungária (6), lakáspiac (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), gender direktíva (5), munkanélküliség (5), szerződési jog (5), adatvédelem (5), gdpr (5), vienna life (5), vagyon (5), közlekedés (5), am best (5), értékpapírosítás (5), bróker (5), big data (5), unicredit (4), iot (4), vienna insurance group (4), profit (4), birság (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), lakástakarék (4), iais (4), lengyelország (4), signal (4), m&a (4), kárhányad (4), határidő (4), válság (4), elnök (4), aon (4), startup (4), éghajlatváltozás (4), gfk (4), közúti baleset (4), végtörlesztésl (4), tanulmány (4), századvég (4), aon benfield (4), posta (4), jövedelem (4), vihar (4), online (4), qbe (4), insurance europe (4), vienna life biztosító (4), deloitte (4), lloyds (4), union biztosító (4), blokklánc (3), aaa auto (3), viszontbiztosító (3), black friday (3), drón (3), államadósság (3), mi (3), bankkártya (3), fhb (3), létszámbővítés (3), vienna (3), zöld kártya (3), szlovákia (3), nyugdíjpénztár (3), jármű (3), díjfizetés (3), összeolvadás (3), lakáhitel (3), csok (3), cig pannónia biztosító (3), k&h bank (3), mabisz konferencia (3), síbiztosítás (3), mastercard (3), nak (3), alapkezelő (3), alulbiztosított (3), uniqa biztosító (3), mikrobiztosítás (3), hitelintézeti szemle (3), netrisk (3), biztosítási szektor (3), k&h biztos jövő index (3), eredmények (3), pénziránytű alapítvány (3), lízing (3), oktatás (3), kötelező (3), gilyén ágnes (3), erste biztosító (3), mesterséges intelligencia (3), szolvencia ii (3), foglalkoztatottság (3), amerika (3), nn biztosító (3), elektromobilitás (3), nfm (3), ingatlanbiztosítás (3), biztonság (3), oecd (3), integráció (3), betegség (3), adókedvezmény (3), gki (3), gyógyszer (3), limra (3), magyarország (3), kiberbűnözés (2), fhb csoport (2), vállalkozás (2), kárérték (2), uber (2), önvezető autók (2), pioneer (2), dimenzió biztosító (2), who (2), atm (2), accenture (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), bankráció (2), aegon magyarország (2), ingatlanpiac (2), ügyfélszolgálat (2), tűzesetek (2), magyar bankszövetség (2), Általános egészségbiztosító (2), határidők (2), luxemburg (2), thomas hladky (2), dublin (2), aig (2), kampány (2), cp contact (2), blockchain (2), portfoliohu konferencia (2), biztosítási piac (2), eurostat (2), fenntarthatóság (2), social media (2), értékesítés (2), környezettudatosság (2), építőipar (2), pénz7 (2), ajánlás (2), járműbiztosítás (2), olasz (2), microsoft (2), rekord (2), cafeteria (2), unió (2), blokkchain (2), trenkwalder (2), atradius (2), pandurics anett (2), cotar (2), anglia (2), díjak (2), agrár (2), kerékpár (2), földrengés (2), mobilfizetés (2), piac (2), kár (2), airbnb (2), biztosítási díj (2), dróntörvény (2), kínai biztosítási szektor (2), unsar (2), ausztria (2), drágulás (2), nav (2), veronai buszbaleset (2), pzu (2), muisz (2), zurich (2), befektetési alapok (2), marketing (2), lopás (2), garancia (2), szabályozás (2), alapkamat (2), kölcsön (2), leépítés (2), technológia (2), n26 (2), biztosítás és kockázat (2), árfolyamgát (2), biztosításközvetítés (2), nyaralás (2), dimenzió egyesület (2), jégkár (2), bíróság (2), informatika (2), németország (2), mentőcsomag (2), it (2), cyber (2), abi (2), világbank (2), astra (2), bnp paribas cardif biztosító (2), budapest bank (2), bankszektor (2), gyorsjelentés (2), jogsértés (2), mezőgazdaság (2), díjnavigátor (2), deloitte magyarország (2), bizalom (2), bűncselekmény (2), 2017 (2), hr (2), facebook (2), biztosító (2), olaszország (2), gyorshajtás (2), gazdaság (2), bdo magyarország (2), kárbejelentés (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), biztosítótársaság (2), omnibus (2), díj (2), baker tilly hungária (2), fejlődő országok (2), albérlet (2), eub (2), bankbiztosítás (2), ukrajna (2), panaszkezelés (2), flottabiztosítás (2), régió (2), thm (2), generali-providencia (2), ferma (2), egészsébiztosítás (2)
Rendezvényajánló
FINTECHSHOW 2017
Időpont:
2017.04.11 - 2017.04.11
Helyszín:
Anker't - Budapest, Paulay Ede utca 33.
további információk