Világméretű összefogás a járművek légszennyezése ellen

 2017. január 16., hétfő 9:30
A A
A világ meghatározó nagyvárosai összefogtak, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátás mértékét és negatív hatásait. London és Párizs a dízel- és benzin üzemanyagok betiltását tervezi tíz éven belül, míg Norvégia a belsőégésű motorok korlátozását fontolgatja. A fogyasztók azonban még várnak: megfizethető árakat, könnyű és gyors töltési lehetőségeket szeretnének - írja sajtóközleményében a Roland Berger.

Az elektromos autók egyre népszerűbbek, az autógyártók bővülő kínálattal és újabb ötletekkel jelentkeznek. Az okosautók piaca is robbanás előtt áll, a CES-en, a világ legnagyobb technológiai kiállításán több ilyen járművet mutattak be. Előzetes becslések szerint a 2030-ig eladott autók 30%-a lesz teljesen elektromos.

Magyarországon a 2016-os adatok szerint mindössze ezer elektromos autó került az utakra, köszönhetően a járművek magas árának és a rövid hatótávolságnak. Mivel a hagyományos autók károsanyag-kibocsátása a leginkább felelős a városokban a légszennyezettségéért, a környezetbarát üzemanyagra való átállás minden világvárosban-lakó életminőségének jelentős változását eredményezheti. Tavaly Budapesten is elindult az első autómegosztó vállalkozás, kizárólag elektromos autóval.

A Roland Berger tanulmánya szerint ezt a pozitív tendenciát erősítheti az is, hogy több nagyvárosban már bejelentették: különböző szabályozási intézkedéseket vezetnek be a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. London, Párizs és Mexikóváros a dízel- és benzin üzemanyagok betiltását tervezi, Kínában kvótát vezettek be az elektromos járművekre, míg Norvégiában a döntéshozók 2025-től kezdődően betiltanák a belsőégésű motorokat. Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője szerint az ilyen intézkedéseken túl a kormányoknak határozottabban kellene támogatniuk a technológiai kutatásokat, a töltőállomások infrastruktúra fejlesztését és az értékesítés-ösztönzést is.

A tanulmány hét autógyártó ország - Kína, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, Észak-Korea és az USA – technológiai, ipari és piaci adatait hasonlítja össze. Ezekből kiderül, hogy bár egyes országokban az elektromos autók piaci részesedése folyamatosan nő, összességében még mindig meglehetősen alacsony szintet mutat. Európa - kiemelten Németország és Franciaország - kulcsszerepet játszhat abban, hogy sikerre vigye az új technológiát, megelőzve akár Japánt és Észak-Koreát is. “Németország kiemelt pozíciója arra vezethető vissza, hogy nőtt a lakossági felhasználás számára is elérhető járművek száma és bővült a cégek kínálata is a teljesen elektromos vagy vegyes meghajtású járművek tekintetében, mégpedig relatív stabil árak mellett.” – mondta el Schannen Frigyes. - A francia autógyártók a széles választék helyett inkább a megfizethető, viszont teljesen elektromos meghajtású autó megoldásokra fókuszálnak.”

A csökkenő akkumulátorárak is az E-mobilitást serkentik
A nagyobb városok szabályozási intézkedései mellett a csökkenő akkumulátorárak is segíthetik az e-mobilitás előretörését. A lítium-ionos akkumulátorok árának csökkenése és az újgenerációs, tölthető akkumulátorok megjelenése középtávon a minél szélesebb elektromosautó-kínálat kifejlesztéséhez segíthetik a járműgyártókat.

A nyersanyagoktól való függőség politikai válságokat is okozhat. Az egyik probléma, amivel a gyártóknak szembe kell nézniük, a nyersanyagoktól (lítium, nikkel, mangán, kobalt és grafit), és az ezeket beszállító országoktól való függésük. A világ grafittartalékának 95%-a Kínában található, a globális kobaltkereslet majdnem felét Kongó elégíti ki. Az acélfinomításhoz szükséges mangán kínálatának negyede Észak-Afrikából származik, Chile és Ausztrália pedig a világ lítium készletének harmadát uralja. A finomított grafit készlet nagyrészt Japán és Észak-Korea fennhatósága alatt van.

A nyersanyagok szállítása és az akkumulátorelemek gyártása így tehát olyan tényezők, amik nagyban kitettek politikai kockázatoknak, különösen azt figyelembevéve, hogy Kínában az állam jelentős mértékben támogatja a lítium-ion gyártást, így a kínai akkumulátorgyártók piacvezetők, megelőzve az USA-t és Japánt is.

Az elektromos autók értékesítését tekintve is az élre tör Kína, szorosan követve a még első helyen tartózkodó Franciaországot.

Ez a két ország kivételes abban a tekintetben is, hogy a részlegesen vagy teljesen elektromos autók piaci részesedése csak itt lépte át a tavalyi évben az 1%-ot. „Ahhoz, hogy elérjük a járművek káros kibocsátása csökkentésére vonatkozó célokat 2021-ig, sokkal jobban el kell terjedniük az elektromos autóknak. Ehhez nemcsak arra van szükség, hogy az autógyártók sokkal vonzóbbá tegyék ezeket a járműveket, hanem a töltés folyamatát egyszerűbbé és gyorsabbá kell tenni, valamint a gyorstöltő hálózatok kiépítése és fejlesztések. Emellett az e-mobilitás stratégia megalkotása is elengedhetetlen.” - mondta el Schannen Frigyes.

A tanulmány itt érhető el: www.rolandberger.com/pressreleases or www.fka.de/consulting

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Ezt már olvasta?

Okosabb otthon, nagyobb kockázat

A technológiai újdonságokat bemutató nemzetközi kiállítások sztárjai évek óta a különféle...

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), megtakarítás (91), kgfb (87), öngondoskodás (86), nyugdíj (79), mnb (78), életbiztosítás (73), mabisz (61), katasztrófa (59), bank (55), fogyasztóvédelem (53), viszontbiztosítás (52), gépjármű-biztosítás (48), pszáf (44), szolvencia (43), generali (42), káresemény (41), eu (40), lakásbiztosítás (38), hitelezés (38), biztosítás (35), nem-életbiztosítás (32), swiss re (30), baleseti adó (30), utasbiztosítás (29), munich re (28), románia (28), ingatlancom (28), bírság (28), elemzés (26), kockázat (24), reálhozam (23), felmérés (22), egészségbiztosítás (22), lakásár (21), hitel (19), hitelminősítő (19), casco (19), viharkár (19), klímaváltozás (19), eiopa (18), devizahitel (18), kutatás (18), allianz (18), felelősségbiztosítás (18), brexit (18), befektetés (17), vagyonbiztosítás (17), csalás (17), union (16), pénzügyi szektor (16), természeti katasztrófa (16), bankraciohu (15), groupama (15), konferencia (15), nyereség (15), magánnyugdíj (15), ing (14), nem-élet biztosítás (14), felvásárlás (14), autó (14), cea (14), eb (14), tőkemegfelelés (13), kkv (13), aegon (13), balesetbiztosítás (13), roland berger (12), gépjármű (12), gépjármű biztosítás (12), uniqa (12), jelentés (12), stressz-teszt (12), kína (11), fbamsz (11), kárigény (11), k&h (11), usa (11), cig pannonia (11), nyugdíjbiztosítás (10), s&p (10), villámkár (10), lakáshitel (10), használtautó (10), baleset (10), ngm (10), axa (10), aviva (10), alkusz (10), telematika (10), árvíz (9), genertel (9), kiberbiztonság (9), ingatlan (9), vig (9), k&h biztosító (9), alulbiztosítás (8), hamisítás (8), közvetítő (8), hent (8), hamisítás elleni nemzeti testület (8), kötvény (8), cig pannónia (8), groupama biztosító (8), hurrikán (8), egészségügy (8), kórház (8), akvizíció (7), ügynök (7), fitch (7), generali csoport (7), mobil (7), adósság (7), fintech (7), moodys (7), betörés (7), netriskhu (7), eredmény (7), 4life direct (7), kaszab attila (7), autóipar (7), pénztár (7), erste (7), lakás (7), bamosz (7), otp (7), otp bank (6), fejlesztés (6), munkahely (6), végtörlesztés (6), görögország (6), adó (6), mkb (6), fagykár (6), ksh (6), köbe (6), innováció (6), pwc (6), ey magyarország (6), hitelminősítés (6), felügyelet (6), unit-linked (6), közvetítés (6), nn (6), agrárbiztosítás (6), verona (6), buszbaleset (6), gdp (6), államkötvény (6), hannover re (6), kiberbiztosítás (6), allianz hungária (6), megújuló energia (6), kiberbűnözők (6), vienna life (5), gender direktíva (5), vagyon (5), munkanélküliség (5), kpmg (5), bróker (5), insurtech (5), am best (5), értékpapírosítás (5), szerződési jog (5), eset (5), kiberbűnűzés (5), közlekedés (5), válság (4), tanulmány (4), profit (4), lengyelország (4), iot (4), signal (4), végtörlesztésl (4), birság (4), online (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), m&a (4), lloyds (4), gfk (4), kárhányad (4), qbe (4), big data (4), iais (4), századvég (4), vienna insurance group (4), jövedelem (4), lakáspiac (4), insurance europe (4), adatvédelem (4), posta (4), deloitte (4), éghajlatváltozás (4), aon benfield (4), elnök (4), aon (4), aaa auto (3), alapkezelő (3), black friday (3), magyarország (3), unicredit (3), startup (3), uniqa biztosító (3), határidő (3), létszámbővítés (3), gilyén ágnes (3), eredmények (3), mastercard (3), zöld kártya (3), k&h bank (3), közúti baleset (3), union biztosító (3), jármű (3), hitelintézeti szemle (3), nemzeti agrárgazdasági kamara (3), nak (3), drón (3), digitalizáció (3), vienna life biztosító (3), biztonság (3), lakástakarék (3), k&h biztos jövő index (3), cig pannónia biztosító (3), gdpr (3), nfm (3), erste biztosító (3), lakáhitel (3), államadósság (3), síbiztosítás (3), blokklánc (3), mi (3), pénziránytű alapítvány (3), mabisz konferencia (3), integráció (3), ingatlanbiztosítás (3), limra (3), mikrobiztosítás (3), viszontbiztosító (3), oktatás (3), gyógyszer (3), betegség (3), alulbiztosított (3), nyugdíjpénztár (3), díjfizetés (3), foglalkoztatottság (3), netrisk (3), oecd (3), adókedvezmény (3), összeolvadás (3), lízing (3), szlovákia (3), gki (3), amerika (2), aig (2), aegon magyarország (2), Általános egészségbiztosító (2), cp contact (2), vállalkozás (2), fenntarthatóság (2), környezettudatosság (2), mezőgazdaság (2), kötelező (2), microsoft (2), biztosítási piac (2), agrár (2), biztosításközvetítés (2), jogsértés (2), portfoliohu konferencia (2), vienna (2), airbnb (2), unió (2), blokkchain (2), építőipar (2), uber (2), mobilfizetés (2), kiberbűnözés (2), cyber (2), kárérték (2), nyaralás (2), luxemburg (2), informatika (2), thomas hladky (2), mentőcsomag (2), piac (2), németország (2), vihar (2), it (2), dublin (2), járműbiztosítás (2), olasz (2), cotar (2), rekord (2), muisz (2), csok (2), lopás (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), régió (2), baker tilly hungária (2), alapkamat (2), pioneer (2), egészsébiztosítás (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), n26 (2), biztosítótársaság (2), elektromobilitás (2), budapest bank (2), jégkár (2), biztosítás és kockázat (2), dróntörvény (2), szabályozás (2), mesterséges intelligencia (2), bankkártya (2), 2017 (2), önvezető autók (2), biztosító (2), abi (2), trenkwalder (2), díjak (2), határidők (2), pénz7 (2), dimenzió biztosító (2), földrengés (2), kár (2), díj (2), magyar bankszövetség (2), pzu (2), eurostat (2), bankráció (2), pandurics anett (2), unsar (2), cafeteria (2), bizalom (2), albérlet (2), kampány (2), tűzesetek (2), ingatlanpiac (2), anglia (2), bíróság (2), thm (2), technológia (2), értékesítés (2), deloitte magyarország (2), accenture (2), bűncselekmény (2), marketing (2), leépítés (2), facebook (2), biztosítási díj (2), gyorshajtás (2), ferma (2), ukrajna (2), világbank (2), díjnavigátor (2), astra (2), drágulás (2), eub (2), omnibus (2), árfolyamgát (2), szolvencia ii (2), kölcsön (2), hr (2), bankszektor (2), befektetési alapok (2), panaszkezelés (2), olaszország (2), generali-providencia (2), flottabiztosítás (2), fejlődő országok (2), zurich (2), gyorsjelentés (2), bankbiztosítás (2), bdo magyarország (2), garancia (2), fhb csoport (2), ausztria (2), fhb (2), kárbejelentés (2), nn biztosító (2)
Rendezvényajánló
FINTECHSHOW 2017
Időpont:
2017.04.11 - 2017.04.11
Helyszín:
Anker't - Budapest, Paulay Ede utca 33.
további információk