Kína a világ vezetője e-mobilitásban

 2017. augusztus 25., péntek 11:00
A A
Kína vezeti a Roland Berger és a Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka) 2017 második negyedéves e-mobilitás rangsorát, megelőzve Franciaországot és Németországot. Kína egyedül a technológiai mutatóban marad el a többi országtól, de összességében a távol-keleti ország áll a legjobban a versenyben. Az első hely részben annak köszönhető, hogy a kínai kormány nagy erővel támogatja az iparágat: céljuk, hogy 2025-re 20%-os legyen az értékesített elektromos autók aránya.

A tanulmány a hagyományosan autóipari nagyhatalomnak számító Németország, Franciaország, USA, Olaszország, Japán, Kína és Dél-Korea versenyképességét hasonlítja össze technológiai, iparági és piaci helyzetük alapján. A 2017-es második negyedéves mutató szerint Kína szerzett vezető pozíciót, az iparági és a piaci mutatóban is az első helyen végzett. „Kína előretörése az állami támogatásnak és az egyszerűbb engedélyeztetési eljárásnak köszönhető.” – magyarázta Schannen Frigyes a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. „Számos olyan high-tech start-up cég található a kínai piacon, amelyek ma már egyre inkább közelebb kerülnek a prémium szegmenshez.”

Technológiai mutató: Franciaország az élen

A távol-keleti ország egyedül a technológiai mutatóban marad el versenytársaitól, ebben ugyanis Franciaország vette át a vezetést Németországtól, annak ellenére, hogy az előző negyedévben még fej-fej mellett haladtak. Az elmozdulás jelentős mértékben annak köszönhető, hogy a német piacon megnövekedett a konnektoros hibrid járművek (PHEV) száma. Ezek az autók kisebb elektromos hatósugárral és alacsonyabb maximum-sebeséggel rendelkeznek. Az alacsonyabb akkumulátor kapacitás annak köszönhető, hogy a legtöbb jármű egy alap töltő-technológiával van felszerelve.

Iparági mutató: Kína vezető pozícióban

Részben a hatalmas gyártási volumennek köszönhetően végzett Kína az iparági lista első helyén. A kínai autóipari beszállító cégek 3,5 millió elektromos járművet dobnak piacra a 2015-2019-es időszakban, míg a lista második helyén álló amerikai autóipari beszállítók mindössze ennek harmadát. A távol-keleti ország előretörését az is segíti, hogy a járművek több mint 90%-át a helyileg előállított lítium-ionos akkumulátorokkal szerelik fel, s ez Kínát a világ vezető akkumulátor gyártójává teszi.
„A nagy német autóipari beszállítók több elektromos autót gyártanak,” – mondta Schannen Frigyes - „ugyanakkor 2016-ban az addig sem viruló helyi akkumulátor-gyártás leállt. Ez az oka annak, hogy Németország csak negyedik az iparágak rangsorában Japán mögött. Egész Európa Ázsia után kullog az akkumulátor-gyártás terén” – tette hozzá Schannen.

Piaci mutató: a német autóipar beszállítók elmaradhatnak az EU flotta kibocsátási céloktól

A piaci mutatók alapján is Kína vezeti a sort azzal, hogy megduplázta azelektromos autók értékesítését 2016-ban, amikor is 350 ezer autót adtak el. Franciaország tartja még a lépést Kínával annak ellenére, hogy alacsonyabb értékesítési mennyiséggel rendelkezik, viszont magasabb elektromos autó arányt tudhat magáénak a piac egészét tekintve.
Németország mindössze a negyedik helyen végzett a piaci mutató rangsorában, a 2016-ban újonnan piacra dobott körülbelül 28 ezer konnektoros vagy teljesen elektromos autóval, amely a teljes autópiac 0,8%-át teszi ki. „Ezzel némileg veszélybe került az EU felé tett vállalás a károsanyag kibocsátásra vonatkozóan, mert a célszámokat 2021-től az autóipari beszállítóknak is el kell érniük” – figyelmeztetett Schannen Frigyes. „Határozottabb kormányzati intézkedések és a gyors töltésű infrastruktúra határozottabb fejlesztése minden bizonnyal pozitív hatással lennének a piacra.”

A kínai start-up-ok a prémium szegmenst támadják

Kínában az e-mobilitás sikere a jelentős kormányzati támogatásra vezethető vissza: 2015-ben a kormány egymilliárd euró feletti összeggel támogatta az iparágat. Bár 2016 végére - a sok visszaélés és csalás miatt - az állam 20%-kal csökkentette a szektorba érkező közpénzek összegét, Kína ragaszkodik támogatási politikájához és ambiciózus céljához, miszerint 2025-re az értékesített autók 15-20%-a elektromos jármű lesz, 2030-ra pedig elérik a 40-50%-ot.

A célok elérése érdekében Kína bővíti vásárlás ösztönző rendszerét az innovatív autóipari start-up-okra fókuszálva, amelyek kizárólag az elektromos hajtású járműveken és az autonóm vezetésen dolgoznak. ”Komoly fellendülést figyelhetünk meg a kínai start-up-oknál, amelyek a stabil befektetőknek, tapasztalt menedzsereknek, globális K+F központoknak és innovatív üzleti modelleknek köszönhetően a prémium szegmenst célozzák meg.” – mondta el Schannen Frigyes.

A dinamikus start-up-ok folyamatosan növekvő jelenléte a kínai piacon kihívást jelent a piacvezető autóipari gyártóknak. „A nagy európai OEM-eknek rugalmasabbnak kell lenniük, hogy ne maradjanak le a versenyben,” – tanácsolta Schannen Frigyes. „A tradicionális hét éves termékélet-görbe már rég nem érvényes. A vállalatoknak gyorsabbaknak, rugalmasabbaknak, innovatívabbaknak kell lenniük, hogy azt tudják nyújtani a fogyasztóiknak, amire szükségük van.”

Letölthető file-ok:
  •   (1.10 MB)
Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), mnb (96), kgfb (93), megtakarítás (92), öngondoskodás (89), nyugdíj (82), életbiztosítás (75), mabisz (72), katasztrófa (60), fogyasztóvédelem (60), bank (57), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (49), gépjármű-biztosítás (48), generali (46), pszáf (44), szolvencia (43), biztosítás (42), ingatlancom (41), káresemény (41), eu (40), hitelezés (38), elemzés (38), utasbiztosítás (36), nem-életbiztosítás (32), bírság (32), swiss re (31), felmérés (30), baleseti adó (30), románia (29), lakásár (29), munich re (28), viharkár (27), kockázat (26), bankraciohu (25), egészségbiztosítás (24), kutatás (23), reálhozam (23), casco (22), hitel (21), felelősségbiztosítás (20), klímaváltozás (19), hitelminősítő (19), brexit (19), befektetés (18), eiopa (18), allianz (18), union (18), devizahitel (18), vagyonbiztosítás (17), k&h (17), lakáshitel (17), roland berger (17), csalás (17), természeti katasztrófa (16), kiberbiztonság (16), groupama (16), pénzügyi szektor (16), magánnyugdíj (16), konferencia (16), autó (15), nyereség (15), balesetbiztosítás (15), cea (14), kkv (14), eb (14), felvásárlás (14), cig pannonia (14), nem-élet biztosítás (14), aegon (14), ing (14), jelentés (14), fbamsz (13), kína (13), tőkemegfelelés (13), nyugdíjbiztosítás (13), gépjármű (12), gépjármű biztosítás (12), stressz-teszt (12), genertel (12), használtautó (12), uniqa (12), ngm (12), k&h biztosító (11), kárigény (11), baleset (11), telematika (11), hamisítás (11), usa (11), axa (11), fintech (11), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hent (11), s&p (10), alkusz (10), groupama biztosító (10), villámkár (10), aviva (10), otp bank (9), kiberbűnözők (9), árvíz (9), kiberbűnűzés (9), vig (9), generali csoport (9), ingatlan (9), egészségügy (9), ksh (9), nn (9), mobil (8), netriskhu (8), kötvény (8), betörés (8), moodys (8), hurrikán (8), bamosz (8), verona (8), cig pannónia (8), alulbiztosítás (8), kórház (8), közvetítő (8), ügynök (7), pénztár (7), innováció (7), lakás (7), erste (7), fitch (7), pwc (7), buszbaleset (7), akvizíció (7), 4life direct (7), eset (7), mkb (7), ey magyarország (7), digitalizáció (7), autóipar (7), vihar (7), otp (7), kaszab attila (7), adósság (7), kiberbiztosítás (7), gdp (7), eredmény (7), felügyelet (6), agrárbiztosítás (6), unit-linked (6), hitelminősítés (6), insurtech (6), köbe (6), államkötvény (6), görögország (6), allianz hungária (6), adó (6), közvetítés (6), fagykár (6), deloitte (6), kpmg (6), hannover re (6), munkahely (6), megújuló energia (6), végtörlesztés (6), fejlesztés (6), online (5), biztosítási szektor (5), vienna life (5), big data (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), gender direktíva (5), gfk (5), közlekedés (5), építőipar (5), munkanélküliség (5), am best (5), lakáspiac (5), vagyon (5), union biztosító (5), tanulmány (5), értékpapírosítás (5), szerződési jog (5), adatvédelem (5), gdpr (5), jövedelem (5), bróker (5), netrisk (5), csőd (5), századvég (4), mastercard (4), elnök (4), lengyelország (4), signal (4), vienna life biztosító (4), birság (4), insurance europe (4), posta (4), csok (4), határidő (4), iot (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), lakástakarék (4), m&a (4), green holiday (4), végtörlesztésl (4), uniqa biztosító zrt (4), összeolvadás (4), nn biztosító (4), államadósság (4), unicredit (4), startup (4), qbe (4), aon (4), közúti baleset (4), iais (4), lloyds (4), válság (4), profit (4), aon benfield (4), vienna insurance group (4), éghajlatváltozás (4), kárhányad (4), integráció (3), aaa auto (3), oktatás (3), mesterséges intelligencia (3), betegség (3), ingatlanbiztosítás (3), black friday (3), k&h bank (3), lízing (3), hitelintézeti szemle (3), gilyén ágnes (3), szolvencia ii (3), drón (3), limra (3), magyarország (3), atradius (3), amerika (3), albérlet (3), cp contact (3), alapkezelő (3), díjfizetés (3), pénziránytű alapítvány (3), szlovákia (3), kötelező (3), biztosító (3), lakáhitel (3), mabisz konferencia (3), uniqa biztosító (3), elektromobilitás (3), nav (3), nfm (3), kár (3), biztonság (3), alulbiztosított (3), fhb (3), jármű (3), mi (3), vienna (3), bankkártya (3), blokklánc (3), bdo (3), nyugdíjpénztár (3), cafeteria (3), mikrobiztosítás (3), gyógyszer (3), trenkwalder (3), erste biztosító (3), befektetési alapok (3), létszámbővítés (3), eredmények (3), foglalkoztatottság (3), k&h biztos jövő index (3), nyaralás (3), gki (3), cig pannónia biztosító (3), internet (3), oecd (3), síbiztosítás (3), nak (3), viszontbiztosító (3), adókedvezmény (3), zöld kártya (3), thomas hladky (2), windisch lászló (2), kerékpár (2), dimenzió egyesület (2), mobilfizetés (2), önvezető autók (2), járműbiztosítás (2), olasz (2), határidők (2), n26 (2), pénz7 (2), clb (2), mentőcsomag (2), pzu (2), németország (2), blokkchain (2), magyar bankszövetség (2), földrengés (2), anglia (2), aig (2), szabályozás (2), nemzetgazdasági minisztérium (2), díjak (2), dróntörvény (2), rekord (2), automatizáció (2), bíróság (2), munkaerő (2), airbnb (2), uber (2), muisz (2), idd (2), unió (2), árfolyamgát (2), aegon magyarország (2), személyi kölcsön (2), omnibus (2), fogyasztóvédelmi index (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), eljárás (2), astra (2), világbank (2), régió (2), román (2), kárbejelentés (2), bdo magyarország (2), terrorfenyegetettség (2), deloitte magyarország (2), ügyfélszolgálat (2), pioneer (2), portfoliohu konferencia (2), Általános egészségbiztosító (2), informatika (2), fenntarthatóság (2), cotar (2), környezettudatosság (2), piac (2), veronai buszbaleset (2), it (2), social media (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), biztosítási piac (2), garancia (2), biztosítótársaság (2), bankszektor (2), fizetés (2), agrár (2), tűzesetek (2), fhb csoport (2), marketing (2), biztosítási díj (2), fejlődő országok (2), ovb (2), korrupció (2), hr (2), atm (2), bűncselekmény (2), luxemburg (2), interjú (2), leépítés (2), zsarolóvírus (2), díj (2), who (2), alapkamat (2), eub (2), ingatlanpiac (2), cyber (2), facebook (2), ukrajna (2), bankráció (2), abi (2), bankbiztosítás (2), flottabiztosítás (2), generali-providencia (2), cig (2), panaszkezelés (2), olaszország (2), dimenzió biztosító (2), technológia (2), unsar (2), ferma (2), kiberbűnözés (2), thm (2), európa (2), gyorshajtás (2), ajánlás (2), paypal (2), egészsébiztosítás (2), budapest bank (2), biztosításközvetítés (2), lopás (2), terror (2), microsoft (2), ausztria (2), infláció (2), baker tilly hungária (2), drágulás (2), kárérték (2), kölcsön (2), ingatlannethu (2), 2017 (2), bnp paribas cardif biztosító (2), kínai biztosítási szektor (2), jégkár (2), jogsértés (2), dublin (2), blockchain (2), értékesítés (2), ey (2), vállalkozás (2), eurostat (2), biztosítás és kockázat (2), pandurics anett (2), zurich (2), gyorsjelentés (2), mezőgazdaság (2), kampány (2), díjnavigátor (2), accenture (2), gazdaság (2), bizalom (2)
Rendezvényajánló
VIII. MABISZ NEMZETKÖZI KONFERENCIA - Digitalizáció és Innováció a biztosításban
Időpont:
2017.11.07 - 2017.11.07
Helyszín:
CORINTHIA HOTEL BUDAPEST 1073 Budapest, Erzsébet körút 43-49.
további információk